בג"ץ קורא למדינה להפסיק מכירת צעצועים ברשתות המזון והפארם

למדינה ניתן שבוע כדי להשיב האם יתוקנו תקנות הקורונה ותיאסר מכירת צעצועים ובגדים בחנויות המזון • העתירה הוגשה ע"י רשתות הצעצועים עידן 2000 וכפר השעשועים

רשת מזון /צילום:  Shutterstock  א.ס.א.פ קריאייטיב
רשת מזון /צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

הצעצועים ייעלמו מרשתות המזון והפארם? שופטי בג"ץ קראו למדינת ישראל לתקן את התקנות שהוטלו על המשק במסגרת משבר הקורונה, כך שרשתות כמו שופרסל, רמי לוי וסופר-פארם לא יוכלו להמשיך למכור צעצועים במופגן, בזמן שחנויות הצעצועים סגורות בשל המגבלות. בג"ץ למעשה קבע כי למדינה יש שבוע למתן התייחסות האם יתוקנו התקנות ותיאסר מכירת צעצועים ובגדים בחנויות המזון.

היום (ב') התקיים דיון מכריע בבג"ץ בעתירה של רשתות הצעצועים עידן 2000 וכפר השעשועים נגד תקנות הקורונה.

רשתות הצעצועים טענו, באמצעות עו"ד גדעון פישר ממשרד גדעון פישר ושות' ועו"ד ד"ר מתן גוטמן, כי תקנות הקורונה פוגעות בשוויון ומתירות לחנויות מזון ופארם להמשיך למכור ללא הגבלה צעצועים, בגדים, ספרים ועוד.

שופטי בג"ץ ביקשו מהמדינה לתת מענה בתוך שבוע בנוגע לתיקון התקנות, כך שחנות שנותרה פתוחה בזמן הסגר תוכל למכור אך ורק מוצרים חיוניים כגון מזון, תרופות ומוצרי היגיינה, ולא תוכל למכור צעצועים ובגדים.

עו"ד גדעון פישר ממשרד גדעון פישר ושות' ועו"ד ד"ר מתן גוטמן מסרו בעקבות הדיון כי "אנו מקווים כי לאחר העתירה לבג"ץ העוול יתוקן, וחנויות הצעצועים יוכלו להמשיך ולפעול על-פי חוק ולהתפרנס בכבוד גם בימי הקורונה, וחנויות המזון והפארם לא יוכלו להמשיך ולמכור צעצועים".

עו"ד רועי כהן, נשיא להב, שהופיע בדיון, אמר כי "בית המשפט הבהיר בדיון הקודם את דרישתו שעסק חיוני ימכור רק את מוצריו, אך התיקון שעשתה המדינה בתקנות הקורונה מחורר כמו גבינה שוויצרית ומאפשר לרשתות כלבו ופארם להמשיך למכור באין מפריע מוצרים לא חיוניים, ושוב העסקים הקטנים משלמים את המחיר הכבד. לא יכול להיות שחנות רחוב קטנה נאלצת לסגור, ולידה רשת גדולה פתוחה ומוכרת את מוצריה ללא מפריע. לא נסכים לאיפה ואיפה".