מכירת ישראייר לרמי לוי: בן משה לא קיבל צו עצירה לעסקה

ביהמ"ש העליון לא נתן צו המורה על עצירת העסקה וביקש את תגובת הנתבעים עד 14 בינואר • טענותיו של מוטי בן משה נוגעות בעיקר להצעה של יגאל דמרי שנלקחה בחשבון על אף שהוגשה לאחר המועד

מוטי בן משה מצפה שבית המשפט יעצור את מכירת ישראייר לחברת בי.ג'י.איי של רמי לוי ושלום חיים: באמצעות חברת דור אלון הגיש בן משה ערעור לבית המשפט העליון ובקשה לעיכוב ביצוע פסק דין של בית המשפט המחוזי שאישר את מכירת החברה לרמי לוי ובי.ג'י.איי.

אלא שבית המשפט העליון לא נתן צו המורה על עצירת העסקה, וביקש את תגובת הנתבעים עד 14 בינואר.

הנתבעים הם עו"ד אופיר נאור, הנאמן שמונה לנכסי אי.די.בי, הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי; חברת הרמטיק נאמנות; בי.ג'י.איי; ו-י.ח דמרי. ההערכות הן כי הערעור לא צפוי להתקבל, וכי הטענות של בן משה להליך שנפל בו פגם ייפסלו, בעיקר לאור העובדה שמי שזכה בעסקה הוא רמי לוי, שעמד בכל תנאי המכרז לאורך כל התהליך.

טענות בן משה נוגעות בעיקר להצעה של יגאל דמרי, שנלקחה בחשבון על אף שהוגשה לאחר המועד, ושלאחריה קבע בית המשפט מועד נוסף להצעות אחרונות על-ידי שלושת המציעים, בן משה, לוי ודמרי.

בן משה אמר מבעוד מועד כי בכוונתו לערער על העסקה - גם בשעה שהגיש הצעה סופית במועד האמור. מחזיקי אגח ט' אף תהו מולו על כוונתו לערער בשעה שהוא ממשיך להתמודד על החברה.

אם הערעור יתקבל, המשמעות היא שבית המשפט ייאלץ לחזור אחורה ולקבל את ההצעות שהוגשו שבועיים לפני המועד שנקב המחוזי להליך ה"בסט אנד פיינל" - כך ששווי העסקה יפחת עבור ישראייר ועבור הנושים.

מעו"ד אופיר נאור, הנאמן שמונה לנכסי אי.די.בי, נמסר: "כנראה שיותר קל לצאת להרפתקאות משפטיות כשמי שמשלם את החשבון זו חברה ציבורית. מדובר בבקשת סרק והליך סרק מיותר".