בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט; הנפט זינק ב-4.9%: ערב הסעודית תקצץ בתפוקה

מדד דאו ג'ונס התקדם ב-0.5%, נאסד"ק עלה ב-0.9% ומדד S&P 500 הוסיף 0.7% • ערב הסעודית תקצץ בתפוקת הנפט • בארה"ב המשקיעים עוקבים אחר הבחירות המיוחדת בג'ורג'יה שיכריעו את השליטה בסנאט • מדד דאקס נחלש ב-0.5%, קאק 40 איבד 0.4% ופוטסי 100 התחזק ב-0.6%

מסחר בוול סטריט./  צילום: רויטרס
מסחר בוול סטריט./ צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בניו יורק ננעל בעליות: מדד דאו ג'ונס התקדם ב-0.5%, נאסד"ק עלה ב-0.9% ומדד S&P 500 הוסיף 0.7%. המשקיעים עקבו אחר הבחירות המיוחדת בג'ורג'יה שיכריעו את השליטה בסנאט. מחירי הנפט זינקו בעקבות הודעת ערב הסעודית על קיצוץ בתפוקה בחודש הבא בהיקף של מיליון חביות ביום.

בואינג הובילה את הדאו עם עלייה של 4.3% ומניות האנרגיה זינקו בכמעט 7% בעקבות קיצוץ התפוקה הסעודי. שברון עלתה ב-3.2%.

מבין הישראליות, טבע קפצה ב-5%, פייבר זינקה 7.9% ואודיוקודס הוסיפה 5%. בצד השלילי, צ'ק פוינט נחלשה ב-0.9%.

22:30

חוזה נפט מסוג ברנט למסירה במרץ עלה קפץ ב-4.9%, 2.5 דולרים, למחיר של 53.6 דולר לחבית.

21:40

הנפט האמריקאי זינק ב-4.9% על רקע הודעת ערב הסעודית על קיצוץ בתפוקה בהיקף של מיליון חביות ביום. חוזה מסוג WTI למסירה בפברואר ננעל בעלייה של 2.31 דולרים במחיר של 49.9 דולר לחבית.'

21:00

ערב הסעודית תקצץ באופן חד צדדי מיליון חביות נפט גולמי ביום בחודש הבא. ההודעה באה לאחר הסכמה מוקדם יותר היום בין מדינות אופ"ק ורוסיה ולפיה התפוקה הכוללת תישאר ללא שינוי מרמתה הנוכחית.

20:45

הזהב התחזק ב-0.4%. חוזה למסירה בפברואר ננעל בעלייה של 7.8 דולרים במחיר של 1,954.4 דולר לאונקיה.

19:40

מניית יצרנית השבבים מיקרון טכנולוג'י  מזנקת יותר מ-6% לאחר העלאת דירוג מסיטי מ"מכירה" ל"קנייה", תוך ציון תחזית היצע וביקוש חיובית.

ענקית האינטרנט הסינית עליבאבא   קופצת יותר מ-4% לאחר דיווח ב-CNBC ולפי המייסד ג'ק מא אינו נעדר, אלא רק הוריד פרופיל לעת עתה. שמועות נפוצו לאחר שמא נראה לאחרונה בציבור באוקטובר והנפקת "אנט גרופ" שתוכננה להיות הגדולה ביותר בהיסטוריה הושהתה על ידי בורסות שנחאי והונג קונג.

אובר  עולה בכמעט 3% לאחר שנידהם ציינו כי ההתאוששות מהקורונה אינה מתומחרת במניה ובחרו בה כבחירה מועדפת.

קוקה קולה  יורדת בכ-1% לאחר שבגוגנהיים הורידו את הדירוג של חברת המשקאות מ"קנייה" ל"נייטרלי".

18:50

מרבית בורסות אירופה סיימו את יום המסחר בירידות. בפרנקפורט מדד דאקס נחלש ב-0.5%, בפריז קאק 40 איבד 0.4% ובלונדון מדד פוטסי 100 התחזק ב-0.6%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי נחלש ב-0.3%.

מניות הנפט והגז באירופה קפצו ב-3.5% על רקע עליית מחירי הנפט ודיווחים על פשרה שהשיגו רוסיה וערב הסעודית בנוגע לתפוקת הנפט הגולמי. נפט WTI מזנק ב-4% למחיר 49.6 דולר לחבית ונפט מסוג ברנט קופץ ב-3.3% למחיר 52.8 דולר לחבית.

ברקע למסחר, דאגה מקצב התפשטות הקורונה ביבשת וסגר שלישי שהוטל ברחבי בריטניה, כולל סגירת מוסדות חינוך עד אמצע פברואר. גרמניה צפויה להאריך את המגבלות המוטלות עד סוף ינואר.

גל הבר, ממייסדי פלוס500 , התפטר מתפקידו בחברה, המספקת פלטפורמה למסחר מקוון בחוזי הפרשים (CFD) על מניות, מט"ח, סחורות ומדדים. מניית החברה הנסחרת בלונדון, שנחלשה היום ב-0.1%, רשמה ב-2020 קפיצה של 70%. 

17:15

המגמה החיובית בוול סטריט התחזקה: מדד דאו ג'ונס מתקדם ב-0.2%, נאסד"ק עולה ב-0.7% ומדד S&P 500 מוסיף 0.5%.

בצמרת הדאו בואינג מובילה עם עלייה של כ-3%, שברון מתחזק ב-2% ואפל וקטפרילר עם עליות של 1.6%.

16:35

יום המסחר בבורסות ניו יורק נפתח ביציבות חיובית. המדדים המובילים מתחזקים ב-0.1%.

המשקיעים עוקבים אחר הבחירות המיוחדת הנערכות בג'ורג'יה שיקבעו האם למפלגה הרפובליקאית תהיה שליטה בסנאט. 

גארי כהן, לשעבר נשיא גולדמן זאקס ויועץ כלכלי לנשיא טראמפ, הודיע על הצטרפותו ל-IBM  כסגן יו"ר.

14:45

בורסות אירופה נסחרות כעת בירידות קלות. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

סיוה  הודיעה היום על הסכם רישוי עם DARPA, הסוכנות האמריקאית למחקרי ביטחון מתקדמים. לפי ההסכם, יקבלו חוקרי DARPA גישה קלה ומהירה למגוון טכנולוגיות, כלי פיתוח ושירותי התמיכה של סיוה לטובת האצת תהליכי פיתוח של פרויקטים שונים. לדברי מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, "השותפות עם DARPA מרחיבה את נוכחותנו הטכנולוגית בתחומי עיבוד האותות, הבינה המלאכותית והתקשורת האלחוטית לתוכניות הפיתוח של DARPAוהאקוסיסטם שלה. הטכנולוגיות המתקדמות שלנו בדור 5, Wi-Fi 6, בלוטות', ראייה ממוחשבת, קול וחישה חכמה - מתאפיינות בצריכת הספק נמוכה, ויחד עם התמיכה שלנו יאפשרו לחוקרים של DARPA להאיץ ולמנף פיתוח מוצרים חדשים".

12:35

מגמה מעורבת בבורסות אירופה. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

אחרי שסיפקה חיסונים לכ-500 בני אדם בלבד בשבוע שעבר מאז תחילת מבצע החיסונים נגד קורונה , ולאחר ביקורת חריפה שנמתחה על אטיות התהליך, הבטיחה ממשלת צרפת "להגביר הילוך" בניסיון לחסן חלקים גדולים מהאוכלוסייה. לפי הדיווחים, נשיא צרפת עמנואל מקרון זעם על איטיות המבצע ודרש מהממשלה להתחיל ולחסן את קבוצת הסיכון העיקרית - מבוגרים מעל גיל 75. שר הבריאות אוליבייה וראן דיווח כי עד כה, חוסנו בצרפת 2,000 בני אדם.

רשויות הבריאות בצרפת היו בתחילה בלתי-מתנצלות לגבי המספר המועט של החיסונים, והסבירו זאת בצורך "לחנך את הציבור", ולהתגבר על החשדנות הרבה נגד החיסונים החדשניים. לפי סקר אירופי, צרפת מובילה את מדינות אירופה בשיעור האוכלוסייה שהצהירה בוודאות כי לא תתחסן (49%). הן הבטיחו כי בחודשים הקרובים צרפת "תיישר קו" עם שכנותיה האירופית, ובמיוחד עם גרמניה, שבה חוסנו קרוב ל-300 אלף בני אדם מאז פתיחת מבצע החיסונים ב-27 בדצמבר. כעת, שינה הממשל את המדיניות והוא דוחף לחלק כמה שיותר חיסונים במהרה. מקרון, שהיה חולה בקורונה והחלים, אמר בנאום לשנה החדשה כי הוא מצפה מכל המגזר הציבורי "לעבוד יום ולילה" כחלק מהמאבק במגפת הקורונה

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת עם נטייה לירידות קלות. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב ניכרת יציבות.

בזירת הסחורות נסחרים הזהב והנפט ביציבות. 

08:15

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת,  לאחר שאתמול בוול סטריט ננעל המסחר בירידות של 1.2%-1.5% במדדי המניות המובילים. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב ניכרת יציבות. 

הסוחרים בעולם ימשיכו לעקוב גם היום אחר המאבק במגפת הקורונה. בריטניה חוזרת למתכונת של סגר הדוק כמותו לא אימצה מאז מרץ האחרון, במטרה לבלום את ההתפשטות המהירה של מגיפת הקורונה שנרשמה בשבועות האחרונים בממלכה המאוחדת. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הודיע אמש כי הסגר המתוכנן יכלול את השעיית הלימודים בבתי הספר ובגנים, ותושבים יורשו לצאת מבתיהם רק פעם אחת ביום להתאווררות. כל החנויות הלא-הכרחיות ייסגרו.

הסגר אמור להיכנס לתוקף מחר (ד') ויימשך לפחות שישה שבועות, עד ה-15 בפברואר. במסגרת הסגר החדש יוכלו תושבי בריטניה לצאת מבתיהם רק לקניות הכרחיות, עבודה או פגישה עם חברי הקפסולה שלהם, צרכים רפואיים ולהתעמלות או התאווררות רק פעם אחת ביום.

בזירת הקריפטו, לאחר ששלשום זינק מחיר הביטקוין מעל לרף 34,000 דולר, נסחר כעת מטבע הקריפטו ברמה של כ-31,100 דולר לאחר ירידה חדה אתמול. הזהב, מנגד, המשיך לטפס אתמול וכעת נסחר ביציבות סביב רמה של 1,944 דולר לאונקיה.

האירו מתחזק בכ-0.2% מול הדולר ונסחר סביב 1.227 דולרים לאירו.