סימפליויה רוכשת את השליטה בנובמד מידי המנכ"ל והמייסד

סימפליויה, לשעבר מפעל Tevadaptor של טבע בקריית שמונה, רוכשת 70% מנובמד לפי שווי של כ-24 מיליון שקל לחברה הנרכשת

יהודאי אורי / צילום: איל יצהר
יהודאי אורי / צילום: איל יצהר

חברת סימפליויה, יצרנית מכשור רפואי שנמצאת בשליטת קרן פימי, רוכשת את השליטה בחברת הדיאגנוסטיקה נובמד מידי מייסד ומנכ"ל החברה, ד"ר אמיל כץ. סימפליויה (לשעבר מפעל Tevadaptor של טבע בקריית שמונה) רוכשת 70% מנובמד לפי שווי של כ-24 מיליון שקל לחברה הנרכשת. ווליו בייס מיזוגים ורכישות היה הבנקאי בעסקה.

נובמד היא חברה פרטית שמפתחת ומייצרת מגוון של פלטפורמות אבחון, ובשנה האחרונה נרתמה לסייע למאבק בקורונה והחלה גם לייצר מטושים לבדיקות. החברה מעסיקה 100 עובדים בירושלים, ומוצריה נמכרים בעיקר בישראל ומעט במזרח אירופה - כלומר, עבור סימפליויה יש כאן הזדמנות להרחיב את הפעילות לשווקים גיאוגרפיים נוספים.

סימפליויה, שנרכשה על-ידי קרן פימי ב-2019, מתמקדת בייצור מוצרים שמגינים על הצוות הרפואי בבתי החולים מפני חשיפה לחומרים מסוכנים בעת טיפול כימותרפי לחולי סרטן. היו"ר הפעיל של החברה מאז רכישתה על-ידי קרן פימי הוא אורי יהודאי, לשעבר מנכ"ל פרוטרום. בשיחה עם גלובס מספר יהודאי כי רכישת נובמד מגיעה כחלק מאסטרטגיה לחפש "עוד רגליים שתחזקנה את הביזנס שלנו בתחום המכשור הרפואי, בכיוונים של טיפול ביתי. זה מתחבר לטרנדים העיקריים בשוק, וראינו את הדיאגנוסטיקה כתחום מעניין".

לדברי יהודאי, "כץ הוא חוקר מדהים ויצירתי, ונובמד היא ספקית עיקרית לבתי חולים וקופות חולים בארץ. החברה פיתחה בשנים האחרונות כמה מוצרים מוגני-פטנט עם אישורים לשיווק באירופה, ביניהם מוצר לזיהוי מוקדם של התקפי לב שנראה לנו מאוד מעניין, ומוצרים ביתיים שמזהים סוגים שונים של נגיפים כמו שפעת ואחרים".

גם קורונה?
"עובדים גם על זה. בקורונה, נובמד התגייסה לפתח ולייצר מטושים וזה הגדיל מהותית את העסק, אבל אני רוצה להאמין שהקורונה לא תהיה פה בעוד חצי שנה, ולא בנינו על זה בשווי. זה רק מראה על היוזמה והיכולת של החברה להכפיל את כושר הייצור תוך שבועות".

מוצר נוסף של נובמד נמצא בפיתוח, והוא בדיקות שתן ביתיות, שסימפליויה תבצע להן דיגיטציה ואפשר יהיה לשלוח את הבדיקה לרופא דרך הטלפון ולקבל תוצאות.

יהודאי מציין שלפי ההסכם יישאר המייסד כץ בחברה לתקופה של 3 שנים וימשיך לעסוק בפיתוח מוצרים ובצד הטכנולוגי-מדעי. כץ יחזיק 30% מהחברה לאחר המכירה, אם כי בעתיד עשויה סימפליויה לרכוש את יתרת המניות מידיו.

נובמד רווחית?
"מאוד רווחית, והשנה עם הקורונה הייתה עוד יותר רווחית. זו חברה שללא הקורונה מוכרת מעל 30 מיליון שקל בשנה ואנחנו מאמינים שנוכל להכפיל ולשלש את הסכום".

איפה הסינרגיות בעסקה? מדובר באותם אנשי מכירות שיעבדו עם המוצרים של סימפליויה ושל נובמד?
"לא מדובר באותם אנשי מכירות. הסינרגיה היא בייצור ובהנהלה, אבל בעיניי סינרגיה היא לא מילת המפתח אלא האסטרטגיה של הוספת עוד רגל של מוצרים וטכנולוגיה".

נובמד נמכרה בעבר בסכומים גבוהים יותר: ב-2007 היא נמכרה תמורת 10 מיליון דולר לקרן Riverside וב-2013 כץ רכש אותה בחזרה תמורת 12-13 מיליון דולר.

כץ מסר כי "אנו מאוד נרגשים לשלב כוחות עם סימפליויה. נובמד פעלה בשנים האחרונות בעיקר בשוק הישראלי וביססה את מעמדה כספקית מוצרים דיאגנוסטיים לקופות החולים ובתי החולים המובילים בארץ. בשנים האחרונות נובמד השקיעה במחקר ופיתוח מוצרים חדשניים שיקדמו זיהוי ומניעה של מחלות בשלב מוקדם, המיועדים לשוק הגלובלי. שילוב הידיים עם סימפליויה, יאפשר לנו להמשיך לפתח את פורטפוליו המוצרים ולהרחיב את החשיפה העולמית שלנו באמצעות אפיקי השיווק של סימפליויה והמומחיות שלה בתחום המכשור הרפואי".

סימפליויה נרכשה מטבע ב-47.5 מיליון דולר, ולאחרונה הכניסה פימי שותפים להשקעה, כשהפניקס ולאומי פרטנרס רכשו 33% ממניות החברה לפי שווי חברה של 140 מיליון דולר. מנכ"ל סימפליויה הוא עודד גרינשטיין, שאמר היום כי "הרכישה של נובמד תסייע לסימפליויה להקים פעילות דיאגנוסטית שתאפשר איתור מוקדם של מחלות- החל מזיהום נגיפי וחיידקי ועד לגילוי מוקדם של התקפי לב".