האקזיט של יונתן קולבר: מימש מניות פייבר בסכום מוערך של 250 מיליון דולר

קולבר, אחד המשקיעים הראשונים בחברה באופן פרטי עוד בשלב הסיד בשנת 2010, נותר עם החזקה של 690 מיליון דולר בחברה • הזינוק החד במחיר המניה בשנה האחרונה הביא את שווי החברה לכ-8.2 מיליארד דולר

יונתן קולבר \ צילום: יונתן בלום
יונתן קולבר \ צילום: יונתן בלום

יונתן קולבר ניצל את הגאות העצומה במניית פייבר  ומכר בחודשים האחרונים חלק מהמניות שברשותו, כך עולה מדיווח שהועבר לרשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC). הדיווח מראה שבסוף שנת 2020 החזיק קולבר בכ-2.9 מיליון מניות פייבר, המהוות כ-8.35% מהון המניות של החברה, בעוד שבסוף חודש מרץ היו ברשותו כ-4.1 מיליון מניות, שהיוו אז (טרום הנפקה משנית שבוצעה) כ-12.7% מהחברה.

המשמעות היא שבמהלך החודשים האחרונים קולבר מכר כ-28% מההחזקה שלו בפייבר. קולבר לא מחויב לדווח באילו מחירים מכר את המניות. בתקופה זו נסחרה מניית פייבר בטווח מחירים נרחב שנע בין כ-23 דולר בשפל של תחילת חודש אפריל (שיא משבר הקורונה בשוקי ההון) לבין שיא של מעל 223 דולר לקראת סוף השנה. בהנחה שמכר את המניות במחיר הממוצע בהן נסחרו בתקופה זו, היקף המכירה עומד על כ-130 מיליון דולר, ואם מכר אותן לקראת סוף השנה הרי שהתמורה גבוהה יותר ומגיעה ליותר מ-250 מיליון דולר. יש לציין שמניית פייבר הייתה המניה הישראלית הבולטת ביותר בוול סטריט בשנה החולפת עם עלייה של למעלה מ-700% במחיר המניה ב-2020. לאחר מכירת המניות, נותרו בידי קולבר מניות פייבר בשווי שמתקרב ל-690 מיליון דולר.

פייבר, בניהולו של המייסד מיכה קאופמן, פיתחה פלטפורמה אינטרנטית שמקשרת בין פרילנסרים מתחומי עיסוק שונים לבין לקוחות פוטנציאליים. החברה נהנתה מהמגמה של מעבר לעבודה מרחוק בשל מגפת הקורונה, והציגה במהלך השנה תוצאות פיננסיות משופרות כולל מעבר לרווח מוקדם מהצפוי. הזינוק החד במחיר המניה בשנה האחרונה הביא את שווי החברה לכ-8.2 מיליארד דולר.

קולבר, דירקטור בפייבר, היה אחד המשקיעים הראשונים בחברה באופן פרטי עוד בשלב הסיד בשנת 2010. קולבר החל את הקריירה שלו במשק הישראלי כנציג איש העסקים צ'ארלס ברונפמן, וכיהן בין היתר כמנכ"ל קונצרן כור. לאחר מכן הצטרף לקרן ההשקעות ויולה כשותף.