מ-49 שקל לכיוון: וויז אייר משיקה קו טיסות תל אביב-אבו דאבי

הקו של חברת הלואו קוסט ההונגרית יחל לפעול ב-12 לפברואר בתדירות של ארבע טיסות בשבוע • מ-1 למרץ מתעתדת החברה להפוך את הקו ליומי

כצפוי, חברת הלואו קוסט ההונגרית וויז אייר משיקה קו טיסות תל אביב-אבו דאבי. לוויז אייר יש האב (בסיס) בנמל התעופה של אבו דאבי, ובאמצעות שלושה מטוסי איירבוס 321NEO שמוצבים שם היא יכולה להפעיל טיסות ישירות ליעדים מאבו דאבי.

הקו יחל לפעול ב-12 לפברואר 2021 בתדירות של ארבע טיסות בשבוע. מ-1 למרץ מתעתדת החברה להפוך את הקו ליומי.

התנועה האווירית מישראל לאיחוד האמירויות, שהגיעה לשיאה עם 67 אלף נוסעים בחודש דצמבר, התמקדה בטיסות ישירות לדובאי עם שלוש החברות הישראליות, אל על, ארקיע וישראייר וחברת הלואו קוסט פליי דובאי, האחות הקטנה של אמירייטס. אתיחד, חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, צפויה להפעיל טיסות ישירות בקו תל אביב-אבו דאבי לקראת חג הפסח

טיסות החל מ-49 שקל של וויזאייר / צילום: צילום מסך
 טיסות החל מ-49 שקל של וויזאייר / צילום: צילום מסך

וויז אייר מציעה את כרטיסי הטיסה במחיר שמתחיל ב-49 שקל לכיוון לחברי מועדון התעופה ומטפס ל-89 ול-119 שקל לכיוון לפי מועד הטיסה. מדובר במחיר הבסיסי ביותר הכולל רק תיק יד. כרטיסים שכוללים מזוודות או כרטיסים הניתנים לביטול מאמירים למחירם של כ-250 שקל לכיוון, כאשר לכרטיס הבסיס ניתן להוסיף מזוודה לפי משקל וגודל רצוי - 10 או 20 ק"ג. 

מזוודה של 10 ק"ג עולה 83 שקל לכיוון, ומזוודה במשקל של 20 ק"ג עולה 124 שקל לכיוון. יש אפשרות למזוודה במשקל של 32 ק"ג ב-183 שקל לכיוון. 

וויז אייר הכריזה לאחרונה על השקת קו אתונה-אבו דאבי ואף הציעה כרטיסים במחיר של 0.19 אירו בקו שהיא תשיק מחר (15.1). קו נוסף שהיא תשיק מהנמל באבו דאבי הוא לסלוניקי, שיחל לפעול ב-4 בפברואר.

המרחק בין אבו דאבי, בירת האמירויות, לבין דובאי עומד על כ-100 ק"מ, כך שאפשר בקלות לשלב נחיתה ביעד אחד וביקור בשתי האמירויות ואף יותר.

בעוד כחודש ייכנס לתוקף הפטור ההדדי מאשרות לתיירים על-פי ההסכם שנחתם בין המדינות. השבוע הודיעה משרד החוץ של האמירויות למשרד החוץ הישראלי כי הנושא אושרר על-ידי ממשלת איחוד האמירויות, וכעת מתחילה ספירה של 30 ימים עד לכניסת הפטור לתוקף.

יצוין כי הישראלים שטסים כיום לדובאי נדרשים לשלם על ויזת תייר, ולאחר השינוי במדיניות הכניסה לישראל, כל הנוסעים שנוחתים בארץ מחויבים בבידוד של 14 ימים או של 10 ימים, בכפוף לביצוע של שתי בדיקות קורונה.

בשנת 2020 הטיסה וויז אייר 244 אלף נוסעים בקווים שהיא מפעילה מנתב"ג, מספר שבצל מגפת הקורונה שיקף לה ירידה של 81% ומיקם אותה חמישית בתנועת הנוסעים על-פי חברות התעופה. וויז אייר הכריזה לאחרונה על טיסות שהיא תפעיל ישירות לדובאי מיעדים מבודפשט, בבוקרשט ובסופיה. 

חובת בידוד עצמי של 10 ימים

אחרי שהייתה סגורה לתיירים, אבו דאבי פתחה לאחרונה את שעריה, אולם לפי רשימת המדינות הירוקות והאדומות, ישראל לא נכללת ברשימה של המדינות הירוקות שפוטרת את הנוחתים מבידוד.

כל הנוחתים באבו דאבי נדרשים להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה 96 שעות לפני המראה. בדיקה נוספת נדרשים הנוסעים לבצע מיד לאחר הנחיתה. התיירים שמגיעים משאר המדינות, לרבות מישראל, מחויבים בשלב זה ב-10 ימי בידוד עצמי. כל התיירים יידרשו לבצע בדיקת קורונה ביום השישי לשהות שלהם באמירות, ובמקרה שהשהות מתארכת, גם ביום ה-12.

בין המדינות הירוקות ברשימה שגיבש משרד התרבות והתיירות של אבו דאבי: סין, הונג קונג, מרוקו, קטאר, ערב הסעודית, תאילנד וניו זילנד. ישראל, כאמור, לא ברשימה.