אדלשטיין: חיסונים לקורונה יועברו בשבוע הבא לבתי הסוהר

זאת בניגוד לעמדתו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה שלא לחסן אסירים • אדלשטיין: "במקום לנהל את הוויכוח הזה, תחשבו אם יש אסיר שלא יחוסן, ואחרי זה נבזבז עליו צוות רפואי"

כלא מעשיהו / צילום: יוסי כהן
כלא מעשיהו / צילום: יוסי כהן

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום כי החיסונים לקורונה יועברו בשבוע הבא לבתי הסוהר, זאת בניגוד לעמדתו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה שלא לחסן אסירים. לדברי אדלשטיין, "בשבוע הבא יועברו חיסונים לשב"ס. אנחנו שומרים על כל ההנחיות של ועדת התיעדופים גם כשזה מוצא חן, וגם כשזה לא מוצא חן בעינינו.

"אני לא הולך לבדוק איזה חיסון הולך לסוהר ואיזה לאסיר. במקום לנהל את הוויכוח הזה, תחשבו אם יש אסיר שלא יחוסן, ואחרי זה נבזבז עליו צוות רפואי, מכונת אקמו, מכונת הנשמה. צריך לחשוב גם על זה".

אדלשטיין וראש הממשלה בנימין נתניהו ביקרו במוקד חיסונים ברמלה, באירוע לכבוד קבלת החיסון ה-2 מיליון שבו זכתה מרגריט אל-סוסו, סייעת בגן ילדים.

נתניהו אמר כי הוא סומך את ידו על התשובה שנתן שר הבריאות בעניין האסירים. לדברי ראש הממשלה, הוא מקבל פניות רבות ממנהיגי העולם לסיוע בשל הצלחת מבצע החיסונים כאן. לדבריו, "ככל שנוכל - נסייע לאחרים בשיחות ושיתוף-פעולה, לרבות גם לשכנים שלנו". הוא רמז בכך לפניות רבות לישראל שתעביר את מקצת מנות החיסון שלה לרשות הפלסטינית.