נדחה בחצי שנה הסכם הפטור מאשרות כניסה בין ישראל ואיחוד האמירויות

בעקבות דחיית ההסכם, עד חודש יולי אזרחים ישראלים יידרשו להצטייד באשרת כניסה בטרם יטוסו לאיחוד האמירויות, ואזרחי איחוד האמירויות יידרשו להצטייד מראש באשרת כניסה לפני טיסה לארץ • עפ"י החלטה שהתקבלה אמש, כל הנכנסים מאיחוד האמירויות יידרשו להיכנס לבידוד במלוניות

שדה תעופה באיחוד האמירויות / צילום: שאטרסטוק
שדה תעופה באיחוד האמירויות / צילום: שאטרסטוק

הסכם הפטור מאשרות כניסה בין ישראל ואיחוד האמירויות יושהה עד 1 ביולי 2021. בעוד כשבועיים אמור היה להיכנס הפטור ההדדי מוויזת תייר בהמשך להסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות, אחרי שלאחרונה העבירה איחוד האמירויות את ההסכם שאושרר על-ידי ממשלתה.

כעת, מודיע משרד החוץ של איחוד האמירויות למשרד החוץ הישראלי כי הדחייה בחצי שנה היא בהתאם להסכם הפטור מאשרות שנחתם ואושרר על-ידי שתי המדינות, ולנוכח המאמצים לרסן את התפשטות נגיף הקורונה. השהיית ההסכם נעשתה בהתאם לסעיף בהסכם, לפיו כל צד רשאי להשהות את יישומו של ההסכם, בין היתר מטעמי בריאות הציבור.

בשלב זה ועד 1 ביולי, כל עוד לא תתקבל הודעה אחרת, אזרחים ישראלים יידרשו להצטייד באשרת כניסה שמחירה עומד על כ-100 דולר בטרם יטוסו לאיחוד האמירויות, ואזרחי איחוד האמירויות יידרשו להצטייד מראש באשרת כניסה בטרם יטוסו לישראל.

האזרחים הישראלים שכבר טסים לאמירויות מאז סוף נובמבר נהנו בתחילה מפטור מתשלום על הוויזות, אולם לאחרונה הם נדרשים לשלם עבורה. אזרחים אמירתים אינם נכנסים לישראל, בהמשך לאיסור לכניסת זרים שתקף מאז חודש מרץ 2020, כך שההסכם אינו הדדי בכל המובנים לפי שעה.

במשרד החוץ מבקשים לציין כי צעד דומה ננקט מול מדינות נוספות, בהן מרבית מדינות אירופה, הודו ופקיסטאן.

בתוך כך נציין כי על-פי החלטה שהתקבלה אמש, כל הנכנסים מאיחוד האמירויות יידרשו להיכנס לבידוד במלוניות. ההנחיה תקפה עד 27 בינואר. עם החלת הבידוד על כל השבים מכל המדינות ירד משמעותית מספר הטסים גם לאיחוד האמירויות. בחודש דצמבר מספרם עמד על 67 אלף (בתנועת הלוך ושוב), והחודש מספרם נמוך בהרבה.