אחרי האישור שניתן לכללית: גם שאר הקופות יוכלו לחסן בני 40 ומעלה

החל מהיום גם בני 40 ומעלה יוכלו לקבוע תור לחיסון לקורונה • שר הבריאות אדלשטיין הורה למשרדו להיערך לביצוע 250,000 חיסונים ביום

החיסון שבדרך. עד כמה הציבור מוכן להתחסן? / צילום: Shutterstock
החיסון שבדרך. עד כמה הציבור מוכן להתחסן? / צילום: Shutterstock

קופת חולים כללית הודיעה היום למבוטחיה כי תרחיב את מבצע החיסונים לבני 40 ומעלה החל מהיום, וכי קביעת התורים לבני הגילאים הללו, אפשרית באופן מיידי. עד כה, אישר משרד הבריאות לקופות החולים לחסן את בני ה-45 ומעלה.

כשעה לאחר שהודיעה כללית על הרחבת מבצע החיסונים, אישרו במשרד הבריאות גם ליתר הקופות להרחיב את מבצע החיסון. כלומר, החל משעות הצהריים, יוכל הציבור לזמן תורים גם במכבי, מאוחדת ולאומית. במקביל, שר הבריאות יולי אדלשטיין הורה למשרדו להיערך לביצוע 250,000 חיסונים ביום.

עד הבוקר, קופות החולים האחרות עדיין חיסנו אך ורק את גילאי ה-45 ומעלה, כפי שהורה להן בשבוע שעבר משרד הבריאות. גורם בכיר באחת מקופות החולים אמר שמדובר בהתנהלות "לא ראויה" של משרד הבריאות, ושלא ייתכן שהמשרד "נותן אישור פרטני לקופה ספציפית, מה שמוביל לוויכוחים ועימותים מול מבוטחי הקופות האחרות שדורשים גם הם להתחסן".

קופת החולים כללית היא הקופה הגדולה בישראל, ולכן האישור שניתן לה אף מרחיב משמעותית את מבצע החיסונים. במהלך היום יבקשו הקופות האחרות גם הן אישור להוריד את רף הגיל, אך עד כה כאמור, לא ניתנה הנחייה גורפת של משרד הבריאות.

למרות התחלואה הגבוהה, ישראל ממשיכה להוביל בעולם במספר החיסונים לנפש, והשלימה עד כה יותר מ-2.2 מיליון מנות חיסון (מתוכן כ-400 אלף במנת חיסון שנייה). עד כה, חוסנו 78% מבני ה-60 ומעלה, במנת חיסון אחת לפחות. אתמול, חוסנו כ-186 אלף בני אדם ביום אחד.

10,021 בני אדם אומתו אתמול כחולי קורונה, כך לפי נתוני משרד הבריאות. מדובר בשיא של מאומתים בישראל מאז פרוץ הקורונה, כאשר גם אחוז המאומתים מסך הנבדקים גבוה מאוד, ועומד על 10.2%, למרות שחלפו יותר משבועיים מאז תחילת הסגר השלישי. בדוח מרכז המידע והידע מסמנים סיבה לאופטימיות זהירה, שכן לפי הנתונים מקדם ההדבקה מצוי בירידה, ומעיד על אפשרות לבלימה קרובה של ההתפשטות.