בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; אינטל קפצה ב-6.5%, אפל ב-3.7%

סגירה מעורבת באירופה • התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב הסתכמו בשבוע שעבר בכ-900 אלף, לעומת צפי כלכלנים לכ-925 אלף • בבית ההשקעות אופנהיימר מעריכים כי צ'קפוינט תציג הפתעה חיובית בדוחות

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

 סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, כשמדד הנאסד"ק רושם עלייה של כ-0.5% ומנגד מדד הדאו ג'ונס נסוג בשיעור מזערי. 

אינטל בלטה בעלייה של כ-6.5% לקראת פרסום דוחותיה לאחר סיום המסחר.

עוד בלטו בעליות חדות מניות אפל, פייסבוק וסולאראדג', שנהנתה מהמלצה חיובית של מורגן סטנלי וממגמה חיובית בסקטור האנרגיה הסולארית. 

20:55

מגמה מעורבת בוול סטריט, כשמדד הנאסד"ק רושם עלייה קלה ואילו הדאו ג'ונס שומר על יציבות. 

אינטל עולה בכ-2% לקראת פרסום דוחותיה לאחר סיום המסחר.

בקרב המניות הישראליות בולטות בירידות חדות פלייטיקה , סרגון  ואלוט. מנגד, עליות בולטות רושמות אבוג'ן וסולאראדג'. 

18:45

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת. גם בוול סטריט המגמה מעורבת כעת, כשמדד הנאסד"ק רושם עלייה קלה ואילו הדאו ג'ונס בירידה של כ-0.1%. 

לקראת פרסום דוחות צ'ק פוינט  ב-3 בפברואר מעריכים בבית ההשקעות אופנהיימר כי  "תוצאות חברת צ'קפוינט יציגו הפתעה חיובית לעומת תחזיות הקונצנזוס (הכנסות של 556 מיליון דולר ורווח של 2.11 דולר למניה), זאת בהתבסס על בדיקת ערוצי הפצה שערכנו מול 17 מפיצי חברת הסייבר בארה"ב ובאירופה. פעילות צ'קפוינט ממשיכה ליהנות מגידול בתקציבי השקעה של המגזר הארגוני בתחום הסייבר, דבר שצפוי לספק הפתעה לעומת תחזיות הקונצנזוס הנמוכות, המגלמות עדיין צפי לירידה שנתית של כ-3% במכירת מוצרים חדשים, כאשר יתרת השורט במניית CHKP עדיין עומדת על רמה גבוהה של 10.5% מסך המניות. אנו צופים האצה בקצב הצמיחה של צ'קפוינט, משמרים את המלצת Outperform ומעלים את מחיר היעד למניה מ-135 ל-155 דולר".

מניית ננו דיימנשן  בולטת בעלייה חדה. גם מודרנה  בולטת לטובה ומנגד נטפליקס יורדת בכ-2% לאחר הקפיצה אתמול. 

17:30

עליות קלות בוול סטריט. מדדי המניות המובילים מטפסים ב-0.1%-0.4%. 

עליות חדות רושמות מניות אפל , פורד מוטורס , אמזון ואפלאבית. מנגד, מניית יונייטד איירליינס הולדינגס  צונחת. 

הביטקוין צונח בכ-6% לרמה של 31,470 דולר. 

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח בעליות קלות. מדדי המניות המובילים מטפסים ב-0.1%-0.4%. 

מניית סולאראדג'  קופצת בכ-5% על רקע המלצה חיובית שקיבלה ממורגן סטנלי. אינטל  נסחרת ביציבות לקראת פרסום דוחות החברה היום לאחר סיום המסחר. 

16:05

שי צסלר, אנליסט שווקים גלובליים, ביחידת המחקר של בנק הפועלים, מציין בעקבות הודעת הבנק האירופאי המרכזי (ה-ECB) כי "ה-ECB הותיר את היקף התמיכה המוניטארית ללא שינוי, תוך שהוא מציין כי התוכנית המשודרגת שהושקעה בחודשים האחרונים - מאפשרת מענה מספק להשלכות הגל הנוכחי של הווירוס. בהודעת הבנק המרכזי צוין כי תוכנית התמיכה תיוותר ללא שינוי (ברמה של 1.85 טריליון אירו). זאת, בדומה לריבית - שתיוותר ברמה של 0% (או 0.5%- לפיקדונות) לפחות עד שרמות האינפלציה באיחוד יתקרבו ליעד".

"בדבריה לאחר ההכרזה, ציינה נגידת הבנק, כריסטין לאגארד, כי קצב ההתאוששות של האיחוד עומד בתחזיות שהציבו באיחוד וכי "הסיכונים פחות מוחשיים בהשוואה לנובמבר", בעוד הבנק המרכזי ממשיך לעקוב אחר מגמת ההתחזקות של האירו מול הדולר בשנה האחרונה. לבסוף, פנתה לאגארד לממשלות המובילות באיחוד וקראה להמשיך ולספק תמיכה פיסקאלית ממוקדת לכלכלה בכדי לתמוך בעת הזו בביקוש המתון בקרב משקי הבית".

15:30

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב הסתכמו בשבוע שעבר בכ-900 אלף, לעומת צפי כלכלנים לכ-925 אלף . מדד ה"פילי-פד" עמד ברמה של 26.5 נק' לעומת צפי ל-11 נק'. 

עוד פורסם היום בארה"ב כי התחלות הבנייה הסתכמו ב-12 החודשים האחרונים בכ-1.67 מיליון לעומת מפי לכ-1.55 מיליון, ואישורי הבנייה עמדו על 1.71 מיליון לעוצת צפי לכ-1.6 מיליון.

14:45

הבנק האירופי (ECB) הותיר את הריבית לא שינוי ברמת האפסית, ואת הרבית על הפיקדונות הותיר ברמה של מינוס 0.5%.

בארה"ב החוזים העתידיים על המדדים בניו יורק מאותתים על המשך העליות לאחר השיאים שנקבעו אמש לצד השבעת הנשיא ביידן.

13:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל במגמה מעורבת. מדד הדאקס הגרמני מוסיף 0.4% לערכו, מנגד מדד הקאק הצרפתי עבר לירידות של 0.1% ומדד הפוטסי הבריטי ללא שינוי.

10:00

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות בהמשך לשיאים שנקבעו אמש בוול סטריט. מדד הדאקס הגרמני עולה ב-0.8%, הקאק הצרפתי מטפס ב-0.65%, הפוטסי הבריטי עולה ב-0.4%.

09:30

הבנק היפני הותיר את הריבית ללא שינוי והפחית את תחזית הצמיחה בצל הסיכונים שנובעים לכלכלה נוכח התפשטות נגיף הקורונה. בתוך כך פורסמו נתוני סחר לפיהן הייצוא היפני לאסיה עלה ב-6.1% בדצמבר האחרון לעומת אשתקד. הייצוא לסין עלה ב-10.2% והייצוא לארה"ב מנגד ירד ב-0.7%. 

נשיא ארה"ב הנכנס ג'ו ביידן נקט שורה של פעולות ממשלה ביומו הראשון לתפקיד, כולל הוראה מחייבת לעטות מסכות בעת שהות בבניינים פדרליים, ביטול האישור לצינור הנפט של חברת קיסטון (Keystone XL) וביטול איסור הכניסה לארה"ב מכמה מדינות אפריקאיות ומדינות עם רוב מוסלמי.

טוויטר נעלה את חשבון השגרירות הסינית בארצות הברית בעקבות ציוץ על נשים מהמיעוט האויגרי.

08:10

המסחר באסיה מתנהל בעליות בהמשך לשיאים שנקבעו אמש בניו יורק. מדד הניקיי היפני עולה ב-0.75%, שנחאי קופצת ב-1.3%, מדד אסיה דאו עולה בכ-1% והונג קונג מטפסת ב-0.2%. החוזה על הזהב למסירה בפברואר עולה ב-0.38% ל-1,873.7 דולר. הנפט מטפס ב-0.6% לרמה של 53.3 דולר לחבית. החוזים העתידיים בוול סטריט מטפסים בשעת בוקר מוקדמת זו.

ערב השבעתו של הנשיא ה-46 של ארה"ב, ג'ו ביידן, הסתיים אמש בוול סטריט בטריטוריה הירוקה כאשר המדדים המובילים עלו לשיא כל הזמנים, במה שמסתמן כהמשך מסע העליות בשוקי המניות לקראת הניסיון להעברת חבילת תמריצים נוספת לכלכלה האמריקאית בסנאט.

מניות הטכנולוגיה בלטו בעליות בהובלת אלפאבית , אמזון , מיקרוסופט , ואפל - ודחפו את מדד S&P 500 לעלייה של 1.4%. הנאסד"ק הוביל את העליות וזינק ב-2%. מדד דאו ג'ונס טיפס ב-0.8%.