לא רק בקורונה: משרד הבריאות משקיע גם במלחמה בשאננות

מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי הקמפיין של משרד הבריאות בכיכובו של ישראל קטורזה הוא הקמפיין האהוב ביותר גם השבוע • את דירוג הפרסומות הזכורות מובילה גם השבוע ביטוח ישיר עם כוכבי "לא כולל שירות"

ישראל קטורזה בקמפיין משרד הבריאות / צילום: לפ"מ
ישראל קטורזה בקמפיין משרד הבריאות / צילום: לפ"מ

כשיש שפה פרסומית עקבית, אז השקת מוצר או שירות איננה דורשת להמציא את הגלגל כל פעם מחדש, ואפשר להשתמש בפרזנטורים הקבועים או בשפה שהתקבעה כדי לשדרג את האמירה. השבוע זה בא לידי ביטוי בשלושה קמפיינים שמופיעים בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות: בפרסומת של מילקי שבה סטטיק ובן-אל עושים טייק-אוף משועשע לתוכנית "מאסטר שף" של קשת כדי לפרסם טעם חדש של מילקי; בהוט שעושים עם הפרזנטורית גל גדות סרט מכירתי קטן וחביב בפראפרזה לסיפור :חמישה בלונים", שנועד למכור מנוי לשלושה חודשים; וכרטיס האשראי max שבאמצעות הפרזנטורים קרן מור ויובל סגל מקדם את max back. אף אחת מהפרסומות הללו לא מככבת בראש הדירוג, אבל כולן מצליחות להניב שיעורי זכירה ואהדה נאים.

 
  

משרד הבריאות באמצעות לפ"מ ממשיך להשקיע גם השבוע תקציבים גדולים בניסיון לשכנע את הצופים לא להיכנס לשאננות ולהמשיך לשמור עטיית מסכה ומגבלות הריחוק הפיזי. ואריינטים שונים ומשעשעים של סרטונים בכיכובו של ישראל קטורזה עולים מעת לעת ומסייעים לשמור את הקמפיין בתודעה מבלי לשעמם את הצופים. הקמפיין נמצא באוויר כבר שבועות ארוכים עם השקעה כספית של 1.4 מיליון שקל בשבוע - גבוה מכל קמפיין מסחרי ממוצע "רגיל", אבל השבוע כנראה שלנוכח התחלואה הגואה והחשש שמבצע החיסונים יביא לשאננות, הושקעו בקמפיין 1.6 מיליון שקלים. עם זאת, לנוכח מספר החולים והחשש מקריסת בתי החולים נראה כי במידה מסוימת התקציבים מופנים כעת "לשכנע את המשוכנעים", ואולי היה כדאי להקצות יותר משאבים לחברה הערבית שבשלב הזה אינה מתחסנת במספרים המצופים, וכמות החולים בה גבוהה. בחברה החרדית שגם בה התחלואה גבוהה, זו כנראה לא רק שאלה של מודעות אלא בעיקר של פוליטיקה.

הקמפיין של משרד הבריאות הוא גם הקמפיין האהוב ביותר השבוע עם שיעור אהדה של 20.2% הנמוך מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות האהובות העומד על 23%. מניתוח הנתונים עולה כי האהדה לקמפיין גוברת עם העלייה בגיל.

קמפיין נוסף שזוכה לשיעורי אהדה נאים הוא קמפיין הגאון של פריגת בכיכובו של שלום מיכאלשווילי. הקמפיין, באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, עלה לאוויר רק לאחרונה, וייתכן שזאת הסיבה לשיעורי הזכירה הנמוכים - 2.5% ביחס לשיעור האהדה הגבוה. שיעורי אהדה לפרסומת עומדים כל 13.9% וממקמים אותה במקום השני בדרוג בפרמטר זה.

הקמפיין הזכור ביותר השבוע הוא הקמפיין "כן כולל שירות" לביטוח ישיר. הקמפיין, באמצעות באומן-בר-ריבנאי, רושם שיעורי זכירה העומדים על 8.6% - גבוה מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות הזכורות העומד על 7.9%. לדברי סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה אלי משולם: "הפרסומת של ביטוח ישיר, בכיכובם של כוכבי תוכנית הטלוויזיה המיתולוגית 'לא כולל שירות', ששודרה בערוץ הראשון בתחילת שנות ה-90, זוכה לשיעורי זכירות ואהדה גבוהים יותר בקרב גילאי 35-54, שברובם היו קהל היעד של התוכנית באותה התקופה. כנראה שההתרפקות על הנוסטלגיה עושה את שלה ובאה לידי ביטוי בעיקר במי שהיא נוגעת בו באופן אישי".

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה השבוע נרשמה קפיצה משמעותית בהשקעה בפרסום, מ-31 מיליון שקל בשבוע שעבר שהושקעו ב-368 קטעי פרסום, ל-38 מיליון שקל שהושקעו בפרסום השבוע והתחלקו בין 486 קטעי פרסום.