המעבדה של מאסטרקארד ו-Enel X בב"ש מחפשת חברות פינטק וסייבר

מעבדת החדשנות FinSec Innovation קוראת לסטארט-אפים הנמצאים בשלבי בדיקת היתכנות להגיש מועמדות • שתי החברות זכו במאי במכרז של רשות החדשנות להקמת המעבדה במימון של 13 מיליון שקל על פני שלוש שנים

באר שבע / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
באר שבע / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מעבדת החדשנות של מאסטרקארד אירופה ו-Enel X בבאר שבע פרסמה היום (א') קול קורא לסטארט-אפים מתחומי פינטק, אבטחת מידע וסייבר להגיש מועמדות להצטרפות אליה. מאסטרקארד ו-Enel X זכו בחודש מאי במכרז של רשות החדשנות להקמת המעבדה במימון של 13 מיליון שקל על פני שלוש שנים.

בעקבות הקורונה פתיחת המעבדה נדחתה לחודש נובמבר, אך רק כעת באופן רשמי היא יוצאת בהזמנה רחבה ורשמית לסטארט-אפים להצטרף לתוכנית. התוכנית המקורית הייתה לערוך טקס פתיחה חגיגי למעבדה עם אורחים מהארץ ומחו"ל אך לאור מצב הקורונה תוכניות אלו כמובן השתנו.

רוצים לצרף כ-8 סטארט-אפים בשנה הראשונה

המעבדה שנקראת FinSec Innovation מחפשת סטארט-אפים בשלב מוקדם, הנמצאים בתהליך הוכחת היתכנות (POC). התחומים הרלוונטיים למעבדה הם סייבר, אבטחת מידע, בנקאות, העברת כספים, ארנק דיגיטלי, הונאות, סיכוני אשראי, אימות, ניהול פיננסי והכלה פיננסית. לדברי מנכ"ל מאסטרקארד ישראל עומר אונגר, המטרה היא לצרף 4-8 סטארט-אפים בשנה הראשונה, אך ייתכן שמספר זה יגדל בהתאם להיצע.

סטארט-אפים שיאושרו על ידי צוות המעבדה יועברו לבדיקה של רשות החדשנות. לאחר הבדיקה, החברות יוכלו לקבל מימון של עד חצי מיליון שקל מרשות החדשנות לצורך תהליך הוכחת היתכנות. לדברי אונגר, מהצד של מאסטרקארד, הסטארט-אפים שיתקבלו למעבדה יזכו לליווי של צוות מקצועי מהארץ ומחו"ל, מחיבור ללקוחות מאסטרקארד כמו בנקים ומוסדות פיננסיים, בסיוע בהתמודדות עם רגולציה בארץ ובעולם ובגישה למאגרי נתונים, תוך שמירה על אנונימיות של המידע.

המעבדה פועלת בשיתוף CERT, המרכז הארצי לניהול אירועי סייבר, ומערך הסייבר במשרד האוצר, ומטרתה לקדם חדשנות בתחומי פינטק וסייבר עבור מערכות תשלומים ואנרגיה ברחבי העולם.

Enel X היא חטיבת העסקים העולמית של Enel, העוסקת בפיתוח מוצרים חדשניים ופתרונות דיגיטליים בתחומי האנרגיה.

סידני גוטסמן, מנכ"ל המעבדה הנבחר, מסר כי "העולם עובר שינוי דיגיטלי מהותי המצריך הטמעת פתרונות חדשניים שיאפשרו ביצוע פעולות שמקלות על החיים, תוך דגש על אבטחת מידע והגנה על מידע של ארגונים, גופים ממשלתיים ושל הפרט. מטרת המעבדה היא לבסס מערכות יחסים ושיתופי פעולה אסטרטגיים שייצרו ערך כלכלי חדש וישנו את הפרדיגמות הקיימות על ידי פריצת דרך בתחומים אלו ודחיפת גבולות החדשנות קדימה".