רכב חדש | פיצ'ר

פאר זה שם המשחק: אלה הדגמים הבריטים החדשים

מאסטון מרטין ועד לנדרובר: במהלך 2021 צפויים לנחות בישראל כמה דגמים חדשים מתוצרת בריטית • כל מה שצריך לדעת

ב-2020 שובשה כל המערכת התעשייתית והשיווקית הגלובלית המורכבת של תעשיית הרכב העולמית בשל מגפת הקורונה. כל זה (עדיין) לא ישפיע על מבול הדגמים החדשים שינחתו כאן ב־2021 בדגש על יותר הנעה ירוקה, שפע רכבי פנאי וכנראה שגם לא מעט כסף. אלו הם הדגמים הבולטים מתוצרת בריטית.

מאאודי ועד קיה: לכל הדגמים החדשים שינחתו כאן השנה

אסטון מרטין: האצולה יורדת מהאספלט

החידוש העיקרי של אסטון לשנה החדשה הוא רכב הקרוס-אובר המפואר הראשון בתולדות החברה הבריטית. הרכב המאסיבי מציע את עיצוב החוץ והפנים הייחודי של המותג והוא נמתח לאורך של קצת יותר מ-5 מ' ולרוחב של כ-2 מ'. יש לו מתלי אוויר מתכווננים, תא נוסעים סופר-מפואר, שניתן להתאמה אישית עד רמת התפר שעל ריפוד העור, ומנוע ה־V8 טורבו בנפח 4 ליטר מתוצרת מרצדס עם הספק של 550 כ"ס, תיבה אוטומטית בת 9 מהירויות והנעה כפולה.

אסטון מרטין DBX: הנציג הראשון של מותג היוקרה הבריטי בפלח ה-SUV / צילום: יח"צ
 אסטון מרטין DBX: הנציג הראשון של מותג היוקרה הבריטי בפלח ה-SUV / צילום: יח"צ

בנטלי: מגה־כביש־שטח מחודש לאלפיון

קומץ נציגים של האלפיון העליון כבר הזמינו את הדור החדש והמשודרג של רכב הפנאי בנטלי "בנטייגה" שיגיע אלינו אחרי מתיחת פנים, שמתמקדת בעיקר בחרטום ובזנב.
תא הנוסעים עבר רענון מקיף וקיבל שלל מערכות הייטק חדשות ומערכת המתלים האלקטרונית שודרגה. במבחר המנועים לא נרשם שינוי והרכב יגיע אלינו מבראשית גם בגרסת הפלאג-אין הייבריד הפופולרית.

בנטלי בנטייגה 2021: יגיע גם בגרסת פלאג-אין / צילום: יח"צ
 בנטלי בנטייגה 2021: יגיע גם בגרסת פלאג-אין / צילום: יח"צ

ריינג'רובר/לנדרובר: ספינת דגל חדשה

הקבוצה הבריטית האריסטוקרטית החלה את 2021 בישראל עם צמד גרסאות פלאג-אין לדגמי המיד-סייז ריינג'רובר EVOQE ולנדרובר דיסקאברי ספורט. אבל החידוש המרכזי ב-2021 יהיה הדור החדש של ספינת הדגל ריינגרובר "ווג", שיוצג לקראת המחצית השנייה של השנה.

ממידע ראשוני עולה, שהוא ישמור על קווי המתאר הרבועים של הסדרה אך העיצוב יאמץ גם קווים מה-VELAR. תא הנוסעים ייקח לקיצוניות את המעבר לעולם הדיגיטלי ויציע מסכי ענק ושלל מערכות הייטק, חלקן ראשונות מסוגן דוגמת חיישנים למעקב אחרי בריאות הנוסעים, חיישנים לנסיעה אוטונומית בכל מזג אוויר. אגף המנועים יעבור טיפול "ירוק", שינוע בין מערכות היברידיות "קלות" לבין שתי גרסאות פלאג-אין.

גם האח הצעיר VELAR לבית ריינג'רובר יקבל גרסה היברידית עם סופר-צ'רג'ר וזינוק מאפס ל-100 ב-5.2 שניות. ואילו למותג השטח לנדרובר יצטרף דיפנדר 90. כל הדגמים בסדרה יזכו לקבל גם אופציה למנוע 3 ליטר טורבו-דיזל.

דפנדר 90 / צילום: יח"צ
 דפנדר 90 / צילום: יח"צ