אחרי סגירת השמיים: גם מעברי הגבול היבשתיים ייסגרו

מעברי הגבול נהר הירדן, טאבה והערבה ייסגרו בשעה 17:00 ועד ליום ראשון 31 בינואר • שר הפנים דרעי: "לאור מצב התחלואה הקשה ועד להתבהרות מצב הדברים, מצאתי כי אין מנוס מסגירת המעברים היבשתיים למספר ימים"

מעבר הגבול טאבה / צילום: שלומי יוסף
מעבר הגבול טאבה / צילום: שלומי יוסף

מעברי הגבול היבשתיים ייסגרו לכניסת ויציאת ישראלים וזרים עד ליום 31 בינואר - כך הודיעה לשכת האוכלוסין וההגירה. המעברים נותרו פתוחים עד כה, ונדמה היה שהם נשכחו מהתקנות שהתמקדו בסגירת השמיים. המשמעות הייתה שישראלים וזרים שתקועים בארץ או מחוצה לה יכלו לנחות בעמאן ולעבור לישראל או להיכנס ממעבר הגבול טאבה מכיוון מצרים.

הפתח הזה ייסגר כעת, "בהמשך להחלטת הממשלה על סגירת נתב"ג להמראות ולנחיתות, ובמטרה להשלים את המאמצים המשותפים למניעת הרחבת התחלואה".

מדובר על מעברי הגבול היבשתיים - נהר הירדן, טאבה והערבה - שייסגרו לכניסת ישראלים וזרים מ-28 בינואר בשעה 17:00 ועד ליום ראשון 31 בינואר.

יצוין כי מעבר אלנבי יישאר פתוח למעבר תושבי יהודה ושומרון. כך, ישראלי שיקבל אישור חריג לצאת מהארץ או להיכנס, יידרש לתקציב של אלפי דולרים, משום שבשלב זה הכניסה היחידה שתתאפשר לישראל היא בטיסות פרטיות.

בצו שהעביר שר הפנים אריה דרעי לפרופ' שלמה מור יוסף, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, ציין דרעי: "לא ברור מדוע, לצד הסדרת נושא הכניסה לישראל מהאוויר, לא הוסדר גם נושא הכניסה מהיבשה. הפרצה שנוצרה בהקשר הזה ברורה לכל ועלולה להיות מנוצלת היטב לטובת כניסה מהמעברים היבשתיים, ובכך תורחב הסכנה, ולא תושג המטרה לשמה נתקנו התקנות.

"החלטתי כי עליי להוביל מהלך שימנע את הרחבת הסכנה ויביא להגשמת המטרה של מניעת התפשטות נגיף הקורונה באמצעות כניסה ויציאה מכלל מעברי הגבול של מדינת ישראל".

הסגירה, לפי דרעי, היא "באופן זמני ועד להתבהרות מצב הדברים. אני מודע למורכבות המשפטית שיש בפעולה בדרך זו, עם זאת, לאור מצב התחלואה הקשה ועד להתבהרות מצב הדברים, מצאתי כי אין מנוס מסגירת המעברים היבשתיים למספר ימים. המקרים החריגים ייכנסו לישראל דרך האוויר באופן שהוסדר לגבי החרגת כלי טיס".