הרוויחה בזכות רדיט: קרן ההשקעות סילבר לייק מכרה מניות AMC ב-713 מיליון דולר

קרן ההשקעות הרוויחה כ-113 מיליון דולר על ההשקעה שביצעה ברשת הקולנוע ב-2018, במה שנראה עד לאחרונה כרווח כמעט דימיוני • מניית AMC נהנתה מראלי לאחר שסוחרים ברדיט סימנו אותה לצד מניות נוספות שבהן מספר פוזיציות השורט גבוה במיוחד

סניף של רשת בתי הקולנוע AMC בארה"ב שסגור בשל הקורונה / צילום: Associated Press, Chris Pizzello
סניף של רשת בתי הקולנוע AMC בארה"ב שסגור בשל הקורונה / צילום: Associated Press, Chris Pizzello

קרן ההשקעות סילבר לייק (Silver Lake) מכרה השבוע מניות של רשת בתי הקולנוע AMC בהיקף של 713 מיליון דולר, כך עולה ממסמכים שהוגשו לרשות ני"ע האמריקאית (SEC). קרן ההשקעות ניצלה את המומנטום במניה, שזינקה בחדות השבוע בעקבות המלצות ברשתות חברתיות, כמו רדיט.

סילבר לייק ושותפיה רשמו רווח של 113 מיליון דולר, לאחר שב-2018 רכשו אג"ח להמרה של AMC ב-600 מיליון דולר. עד לאחרונה רווח כזה מההשקעה במניה היה נראה כמעט דימיוני מאחר ש-AMC, שהיא רשת בתי הקולנוע הגדולה בעולם, נאבקה כדי למנוע פשיטת רגל. בקיץ האחרון, פשיטת הרגל נמנעה בעקבות הסדר חוב בין AMC לסילבר לייק ונושים נוספים. סילבר לייק יכלה להמיר את האג"ח שברשותה למניות בעקבות הראלי בהן, שדחף השבוע את מחיר המניה של AMC מעל למחיר ההמרה של האג"ח.

מניית AMC  צנחה ב-70% ב-2020 וסיימה את השנה במחיר של 2.12 דולר, בעת שרבים מבתי הקולנוע של הרשת היו סגורים או פעלו עם הגבלות קשוחות בשל מגפת הקורונה. ביום רביעי האמיר מחיר המניה ל-19.90 דולר, זאת לאחר שסוחרים סימנו אותה לצד מניות נוספות שבהן מספר פוזיציות השורט גבוה במיוחד, כמו גיימסטופ. מניית AMC זינקה ב-525% מתחילת השנה, כשרוב הזינוק נרשם בשבוע האחרון.

גם AMC עצמה הרוויחה מהראלי במניה שלה. כך, רשת בתי הקולנוע הצליחה לגייס 304.8 מיליון דולר אחרי שמכרה מניות השבוע. מקור מקורב לרשת אמר ל"רויטרס", שהיא שוקלת לבצע עוד גיוס הון על ידי מכירת מניות.

בשבועות האחרונים מתקיים בוול סטריט קרב סוער ויצרי שבו לקחו חלק בעיקר משקיעים צעירים אשר ביקשו להילחם במגמות ההשקעה שמכתיבים הגופים הגדולים והחזקים בוול סטריט. הם התמקדו ברכישה של מניות שהיה להן את מספר פוזיציות השורט הגדול ביותר (מהלך פיננסי של הימור נגד מניה). בכך למעשה ביקשו הצעירים להשקיע דווקא במניות שהסוחרים הוותיקים הימרו נגדן. על הרקע הזה מעניין לראות כיצד גם קרנות השקעה וגופים פיננסיים מתוחכמים הצליחו להרוויח.

סילבר לייק לא לבד. כך, למשל, קרן הפנסיה של עובדי ההוראה באונטריו מכרה ביום רביעי את כל המניות שהחזיקה בחברת הקניונים האמריקאית Macerich Co בהיקף 497.4 מיליון דולר. בעקבות המלצת קנייה שנרשמה בפורומים של רדיט, זינקה מניית Macerich Co בכ-72% עד יום רביעי האחרון.