פי 53 בתוך שנתיים: ילד בן 10 הרוויח אלפי דולרים מהזינוק בגיימסטופ

לפני שנתיים קיבל ג'יידין קאר מתנה מקורית מאימו: 10 מניות גיימסטופ בעלות של 6 דולר כל אחת • ביום רביעי האחרון הוא מכר אותן ברווח עצום

חנות של גיימסטופ בניו יורק / צילום: Reuters, Nick Zieminski
חנות של גיימסטופ בניו יורק / צילום: Reuters, Nick Zieminski

קרב רווי יצרים מסעיר את וול סטריט בשבועות האחרונים, והוא כבר הספיק לייצר אנומליות ששוק ההון לא יודע איך לעכל. בין אם אלו מניות מדשדשות שמתעוררות לחיים, קרנות ענק שמפסידות מיליארדים ברגע או ילד בן 10 שפתאום מרוויח אלפי דולרים כמעט יש מאין. 

לפני שנתיים קיבל ג'יידין קאר, אז ילד בן 8 מהעיר סן אנטוניו שבטקסס, מתנה מקורית מאימו נינה לכבוד חג הקוואנזה: 10 מניות של גיימסטופ, כל אחת עלתה 6 דולר.

גיימסטופ היא קמעונאית משחקי מחשב ואלקטרוניקה, שמפסידה מאות מיליוני דולרים בשנה ופועלת בשוק שהולך ומצטמצם. אך בשבוע שעבר זינקה מניית החברה ב-400%. זאת לאחר שמשקיעים ברשתות החברתיות, כמו רדיט, סימנו אותה לצד מניות נוספות שבהן מספר פוזיציות השורט גבוה במיוחד, כמו מניית רשת בתי הקונלוע AMC.

ביום רביעי בבוקר, קאר החליט למכור את המניות שלו, וקיבל בתמורה כ-3,200 דולר - פי 53 מהסכום ששילמה אימו על המניות. 

בראיון ל"San Antonio Express-News", סיפרו נינה וג'יידין קאר כי 2,200 דולר מהתמורה מיועדים לחשבון החיסכון של ג'יידין, ואילו את האלף הנותרים הוא ישקיע מחדש. הפעם, היעד עשוי להיות Roblox, פלטפורמת רשת מרובת-משתתפים, שתכננה להנפיק בקרוב בוול סטריט אך לאחרונה החליטה לדחות את ההנפקה.

הרווח המפתיע של ג'יידין קאר הוא כנראה אחד מהתוצאות שאליהן כיוונו המשקיעים  שמאחורי התזוזות החדות במניית גיימסטופ. מדובר בעיקר במשקיעים צעירים אשר מבקשים להילחם במגמות ההשקעה שמכתיבים הגופים הגדולים והחזקים בוול סטריט. הם התמקדו ברכישה של מניות שהיה להן את מספר פוזיציות השורט הגדול ביותר (מהלך פיננסי של הימור נגד מניה). בכך למעשה ביקשו הצעירים להשקיע דווקא במניות שהסוחרים הוותיקים הימרו נגדן.