ראפיד7 האמריקאית רוכשת את אלסיד מתל אביב ב-50 מיליון דולר

אלסיד, שמפתחת פלטפורמה להגנה ושליטה על תשתיות ענן, תהפוך למרכז הפיתוח של חברת הסייבר האמריקאית בישראל • אלרון, שהשקיעה בשלב הסיד, הודיעה שתרשום רווח של 11.5 מיליון דולר על העסקה

מייסדי אלסייד רני נחמיאס וגדי נאור / צילום: אלסייד
מייסדי אלסייד רני נחמיאס וגדי נאור / צילום: אלסייד

חברת ראפיד7 (Rapid7) האמריקאית, מפתחת פלטפורמת אבטחה וניתוח אנליטי לאבטחת סייבר, נכנסת לישראל. ראפיד7, שנסחרת לפי שווי של 4.5 מיליארד דולר בנאסד"ק, רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי אלסיד (Alcide IO), המפתח פלטפורמה להגנה ושליטה על תשתיות ענן מבוססת קוברנטס (Kubernetes) תמורת כ-50 מיליון דולר.

כחלק מהרכישה, שנחתמה ביום חמישי בלילה, אלסיד תהפוך למרכז הפיתוח של ראפיד7 בארץ. אלסיד מעסיקה 30 עובדים, 27 מהם בישראל. מרבית העובדים ימשיכו לעבוד תחת ראפיד7, אך אלסיד לא תמשיך להחזיק פעילות שיווק ומכירות עצמאית, ולכן מספר עובדים בודדים בחברה עלולים לסיים את תפקידם. העסקה תכלול גם בונוסים הנוגעים לשימור הצוות הקיים בחברה והרחבה של מרכז הפיתוח בארץ בסכום שלא פורסם.

גייסה 12 מיליון דולר ממשקיעים

אלסיד פועלת מתל אביב. החברה הוקמה ב-2016 על ידי רני נחמיאס (שאינו פעיל בחברה וכיום מנהל את פעילות תוכנית הצמחת הסטארט-אפים אינטל איגנייט) וגדי נאור, המכהן כמנהל הטכנולוגיות הראשי באלסיד. היזם הסדרתי אמיר אהרוני הצטרף ב-2018 כיו"ר החברה. מנכ"ל אלסיד, אמיר אופק, לשעבר מנכ"ל סייברינט, מנהל את החברה בשנה וחצי האחרונים והוביל את עסקת הרכישה.

עד היום גייסה אלסיד 12 מיליון דולר ממשקיעים כמו אלרון, אינטל קפיטל ו-CE ונצ'רס. בהודעה לבורסה שפרסמה אלרון, החברה מסרה כי היא החזיקה 24% מהון המניות של אלסיד, ותקבל מהעסקה תמורה בגובה 12 מיליון דולר. מתוך התמורה, 1.3 מיליון דולר יופקדו בנאמנות לתקופה של 18 חודשים כדי להבטיח התחייבויות שיפוי מסוימות כלפי הרוכשת. לפי ההודעה, אלרון, שהשקיעה בשלב הסיד הראשוני, תרשום רווח של 11.5 מיליון דולר על העסקה.

בהודעה של אלסיד נמסר כי "באמצעות אימוץ הטכנולוגיה הייחודית של אלסיד, ראפיד7 תוכל להציע ללקוחותיה פלטפורמה ייחודית לאבטחת הענן בתצורת Cloud-Native המאפשרת ניהול שוטף של סיכונים בסביבת הענן שלהם".

"מבחינתנו יש פה חיבור מאוד מעניין כיוון שראפיד7 רכשו לאחרונה חברה בתחום של אבטחת ענן ואלסיד בדיוק משלימה את הרכישה הקודמת שלהם כשהיא מוסיפה רכיב של הגנה על קונטיינרים בענן", אמר אופק לגלובס. "יש בתחום שלנו קונסולידציה נרחבת והמתחרות שלנו נרכשו על ידי IBM, פאלו אלטו נטוורקס וסיסקו, לכן היה ברור לנו שאנחנו צריכים ליצור חיבור כדי לקפוץ קדימה. מבחינתנו יש פה גם עניין ציוני שחברה בינלאומית מגיעה לישראל לראשונה. ראפיד7 היא חברה גדולה עם 2,000 עובדים אבל מתנהלת עדיין כמו סטארט-אפ, כך שזה בית נכון עבורנו".

"אנו נרגשים מאוד לקראת הצטרפותה של אלסיד לראפיד7", מסר קורי תומאס, יו"ר ומנכ"ל ראפיד7. "תחום הסייבר הישראלי בולט בכישרונות הטכנולוגיים שמובילים אותו ואנו מצפים לתחילת העבודה עם הצוות של אלסיד במטרה לספק ללקוחותינו אבטחת ענן מקיפה, שמניעה צמיחה עסקית וחדשנות".

"שמחנו לקחת חלק במסע המרתק של אלסיד ובמיוחד על הזכות להיות 'חלק מהצוות' כמעט מיומה הראשון. אלסיד השכילה לבנות צוות מעולה ולפתח מוצר אשר מייצר ערך ייחודי ללקוחות. אנו מעריכים מאוד את השותפות ההדוקה עם אינטל קפיטל ו-CE ונצ'רס ואת ההובלה המקצועית לאורך כל הדרך יחד עם הנהלת החברה. מרגש לראות את אלסיד מהווה גשר לכניסת שחקן בינלאומי, ראפיד7, חדש לאקוסיסטם הישראלי. ראפיד7 נמצאת בצמיחה מרשימה מאוד וכניסתה לישראל מהווה הבעת אמון נוספת בחוזקה של ישראל בתחום הסייבר". מסר זוהר רוזנברג, המוביל את השקעות הסייבר באלרון.