מנהלי תאגידי הנפט אקסון ושברון דנו במיזוג

דארן וודס מאקסון ומייק ווירת' משברון שוחחו בשנה שעברה על שילוב החברות שלהם במה שעשוי להיות המיזוג התאגידי הגדול ביותר בכל הזמנים

תאגיד שברון / צילום: Associated Press, Kamran Jebreili
תאגיד שברון / צילום: Associated Press, Kamran Jebreili

המנכ"לים של תאגיד אקסון מובייל (Exxon Mobil) ותאגיד שברון (Chevron) שוחחו בשנה שעברה על מיזוג בין ענקיות הנפט, כך אמרו מקורבים, ובדקו את השטח לקראת מה שעשוי להיות אחד המיזוגים התאגידיים הגדולים אי פעם.

מנכ"ל שברון מייק ווירת' ומנכ"ל אקסון דארן וודס דיברו זמן קצר לאחר שהחלה מגפת הקורונה, שפגעה קשות בביקוש לנפט ולדלק, והטילה מעמסה כלכלית עצומה על שתי החברות, כך אמרו הגורמים. עוד הוסיפו כי הדיונים תוארו כראשוניים ואינם נמשכים כעת אך עשויים להתחדש בעתיד.

אם תיחתם, עסקה כזו תאחד מחדש שתי צאצאיות של מונופול הנפט של ג'ון ד' רוקפלר, נפט סטנדרט (Standard Oil) אשר פורק במצוות רגולטורים אמריקאים ב־1911, ותשנה את פני תעשיית הנפט כולה.

שווי השוק המשולב של חברה המורכבת משני התאגידים עשוי להגיע ליותר מ־350 מיליארד דולר. יחד, הן צפויות להיות חברת הנפט הגדולה ביותר בעולם לפי היוון שוק וייצור, ולייצר כ־7 מיליון חביות נפט ודלק ביום, בהתבסס על נתונים מלפני תחילת המגפה. אם יתמזגו, יהיו החברות יחד שניות מבחינת יכולת הייצור והיוון שוק רק לארמקו הסעודית.