קטע כלכלי | פודקאסט

הצינורות הנסתרים של הביטקוין: כך הפך המטבע הדיגיטלי לזהב

מטבע הקריפטו המוביל סיים את ינואר במחיר של 33,114 דולר • מה הופך אותו למטבע כל-כך נחשק, ולמה בעצם הוא נוצר? • האזינו

מטבעות דיגיטליים / איור: שאטרסטוק
מטבעות דיגיטליים / איור: שאטרסטוק

במשך שנים רבות הורגלנו לשנן כי לכל לאום ישנו שפה ותרבות משותפת, המנון ומטבע מקומי. בשנת 2009 נשברה מוסכמה זו כאשר נעשה השימוש הראשון בביטקוין, המטבע הדיגיטלי שלאחרונה כבר חצה את שער ה-40,000 דולר. 

הביטקוין, כמו מטבעות "רגילים" אחרים, הוא סימן דיגיטלי בלבד. למעשה, מעל 90% מכל סוגי המטבעות בעולם מתקיימים כסימן מחשב דיגיטלי. כלומר, השקל לדוגמה הוא סימן דיגיטלי, ובדיוק באופן דומה, הביטקוין הוא סימן דיגיטלי. אלא שהשקל שוחה בצינורות של בנק ישראל והבנקים, והביטקוין בצינורות אחרים ונסתרים.

 ד"ר אושי שהם-קראוס מסביר בפודקאסט "קטע כלכלי" למה בעצם נוצר המטבע, והאם העולם צועד לעבר מטבעות דיגיטליים שיהפכו את המטבעות המוכרים לנו לנחלת העבר.

עקבו אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, בגוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה- RSS

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.