נתניהו: "נתחיל בפתיחה הדרגתית של המשק כבר בשבוע הבא"

ראש הממשלה ושר הבריאות מקיימים תדרוך בנושא ההתמודדות עם הקורונה • נתניהו: "יעד לאומי בסיסי: חיסון 90% מגילאי 50 פלוס בתוך שבועיים" • אדלשטיין: " נציג תוכנית זהירה והדרגתית של יציאה מהסגר" 

 

נתניהו ואדלשטיין בביקור בקופת חולים מאוחדת בבית שמש / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות
נתניהו ואדלשטיין בביקור בקופת חולים מאוחדת בבית שמש / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין קיימו היום תדרוך בנושא ההתמודדות עם נגיף הקורונה, שבו התייחסו לסגר ולהמשך מבצע החיסונים.

"אנחנו בעיצומו של מרוץ בין מבצע החיסונים הענק למוטציה של הנגיף. מבצע החיסונים הוא המפתח ליציאה מהקורונה", אמר נתניהו. "המוטציה מכה בכל העולם, בגרמניה מאריכים מצב חירום עד יוני, בבריטניה מתו פי שלושה מבישראל, והיא מכה גם בנו. היום כ-80% מהדגימות זו המוטציה. מה זה עושה? 97% מהמתים הם בגיל 50 ומעלה ו-93% מהחולים הקשים בקבוצות הגיל של 50 ומעלה. אם השתלטנו על המחלה בגילאים האלה על ידי חיסון והגנה, זה אומר שאנחנו בדרך לניצחון על הקורונה. כמובן ללא הפתעות בגין מוטציות חדשות. לכן אנחנו מציבים יעד לאומי בסיסי ליציאה מהקורונה: חיסון 90% מגילאי 50 פלוס בתוך שבועיים. היום מחוסנים 77%". 

נתניהו הדגיש את החשיבות הרבה של החיסונים: "קורא לכולם להתחסן, חשוב לכולם. זה מה שיאפשר לנו לפתוח את המשק בהדרגה ולהציל נפשות וכל יום קובע". 

ראש הממשלה התייחס לסגר ואמר כי "יש ויכוח בממשלה על כל יום סגר. המשמעות של 3 ימי סגר זה פחות 200 אלף נדבקים. נתחיל בפתיחה הדרגתית של המשק כבר בשבוע הבא. באופן זהיר, נביא לממשלה תוכנית יציאה. אנחנו אומה אחת, נתגבר על זה". 

"שוקלים להוריד את גיל המתחסנים בימים הקרובים"

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "מחר הממשלה תחליט על המשך הסגר. אם בכל זאת נפתח בסופ"ש, הוא יכונה בהמשך יום שישי השחור. מקווה שחברי בממשלה יבינו את זה. בימים הקרובים נסכם את מתווה הפתיחה הזהיר, של שנת הלימודים, של המסחר, של התיירות. נציג את התכנית הזהירה וההדרגתית של היציאה מהסגר".

אדלשטיין התחייס למבצע החיסונים. "אם נעמוד ביעד החיסון, הגרף העולה של המתחסנים יאפשר לנו לבנות את גרף פתיחת המשק", הוא אמר. "יותר מ-3 מיליון כבר חוסנו במנה ראשונה, מהם 1.382 מיליון כבר זכאי תעודת מתחסן, כלומר חיסון שני. זה עדיין לא מספיק. 440 אלף איש מעל גיל 50 הם היעד. יש ירידה בהיענות לחיסונים והנחינו את קופ"ח לעשות כל מאמץ מול האוכלוסייה הזו להגעה של יותר מ-90% מתחסנים". אדלשטיין הוסיף כי "שוקלים להוריד את גיל המתחסנים בימים הקרובים, ובדיונים שלנו החלטנו שצבע יישוב אחרי היציאה מהסגר, בין היתר, יהיה תלוי באחוז המתחסנים באותה רשות מקומית".

נתניהו: "דחיית המשפט לא על הפרק"

נתניהו נשאל לגבי החיסונים שעברו לפלסטינים ואמר כי: "העברנו 5,000 חיסונים לרשות הפלסטינים בהמלצת המתפ"ש. אנחנו לא אי - פלסטינים נכנסים לכאן, המעטפת לא הרמטית. האינטרס העליון שלנו הוא שלא תהיה שם התפשטות. לכן אישרתי זאת. אנחנו נעביר עוד חיסונים ללא מעט מדינות אחרי שנחסן את כל אזרחי ישראל".

ראש הממשלה נשאל גם לגבי מועד משפטו ואמר כי "הוחלט בחוק שבתי המשפט יישארו פתוחים. דחיית המשפט לא על הפרק. זה אבסורד. המשפט יתנהל כסדרו. גם בימי הסגר ההדוק ביותר".

לגבי סגירת נתב"ג, אמר נתניהו: "בגלל המוטציות סגרנו את כל המעברים למדינת ישראל, שכן אפילו אדם אחד שייכנס עשוי להדביק בצורה גיאומטרית. וכששואלים איך ייתכן שישראלים נותרים בחוץ? תנאי יסודי לשמירה על חיי אזרחינו  - קבלת החלטות קשות בתנאים קשים. אנחנו חייבים להתעלות ולעבוד יחד, בפוליטיקה בתקשורת ועם האזרחים". 

בזמן התדרוך של נתניהו ואדלשטיין, כחול לבן הפיצו את העקרונות שיציגו מחר בישיבה על הארכת הסגר, שכוללים בין השאר ביטול מגבלת 1,000 מטר וכן אישור לטייקאווי. נתניהו אמר בתגובה כי "אי זהירות בפתיחה משמעה לדון אנשים למוות או למחלה קשה. זו לא תחרות בפופוליסטיקה אלא באחריות, ואת זה עדיין לא רואים, קורא לכולם להתעלות. יש לנו הרבה חיסונים, מערכת בריאות טובה והיענות ציבורית אבל לא נוכל לנצח בלי מאבק במוטציה". 

נתניהו כעס על כך שהתדרוך לא משודר בשידור חי ואמר לכתב "חדשות 12" ירון אברהם: "איך יכול להיות שהדברים לא משדורים כעת בלייב אצלכם? מדובר בנושא ענייני ועובדתי, בגיבוי נתונים של משרד הבריאות וקופות החולים. גם התקשורת צריכה לגלות אחריות".