ביג מרחיבה חשיפה לסרביה: רוכשת את החזקות השותף המקומי בחברה הבת ב-24 מיליון אירו

ביג פועלת בתחום הנדל"ן המניב בסרביה באמצעות החברה הבת ביג CCE • לאחר השלמת העסקה תחזיק ביג ב-95% ממניות החברה הבת שמרכזת את פעילותה בסרביה • חי גאליס: "שמחים להגדיל את אחזקותינו בחברה הבת הסרבית ולקבל את השותף כמשקיע משמעותי במניות החברה האם"

חברת ביג מרכזי קניות שבשליטת האחים יהודה ורוני נפתלי, ממשיכה להרחיב את חשיפתה לתחום הנדל"ן בסרביה. היום דיווחה החברה כי תרכוש את חלקו של השותף המקומי בפעילות בסרביה בתמורה ל-24.3 מיליון אירו בעסקת מניות.

ביג פועלת בתחום הנדל"ן המניב בסרביה באמצעות החברה הבת ביג CCE. עד כה התחלקו מניות החברה הבת בין ביג (82%), השותף המקומי (13%) ונמרוד רינות (5%).

במסגרת העסקה הנוכחית, הסכים השותף המקומי למכור את החזקתו לביג ואת חלקו בהלוואות הבעלים, בתמורה להקצאת מניות ביג שתתבצע לפי שער של 350 שקל למניית ביג ובהיקף השווה כאמור לכ-24.3 מיליון אירו. לאחר השלמת העסקה תחזיק ביג ב-95% ממניות החברה הבת שמרכזת את פעילותה בסרביה.

לדברי ביג, ה-NOI (הכנסה נקייה מפעילות השכרה) המייצג של החברה הבת מוערך ב-25 מיליון אירו בשנה, כך שצפוי כי ה-NOI של החברה יגדל בכ-3.25 מיליון יורו בשנה בעקבות הרכישה. חי גאליס, מנכ"ל ביג, אמר כי בחברה רואים בסרביה מנוע צמיחה משמעותי.

חי גאליס, מנכ"ל ביג / צילום: ביג מרכזי קניות
 חי גאליס, מנכ"ל ביג / צילום: ביג מרכזי קניות

לדבריו, "העסקה שמגדילה את אחזקותינו בחברה הסרבית הינה המשך ישיר של אסטרטגיית ההתרחבות בסרביה. צעדנו יד ביד בשותפות נהדרת לאורך 14 שנה מאז הקמת הפעילות בסרביה עם השותף ואנו שמחים להגדיל את אחזקותינו בחברה הבת הסרבית ולקבל את השותף כמשקיע משמעותי במניות החברה האם.

"העסקה מגדילה את ההחזקה שלנו בפורטפוליו נכסים איכותי ומייצרת תשואה אטרקטיבית להשקעה וצמיחה בפעילות החברה בפרמטרים התפעוליים. בכוונת החברה להמשיך בפיתוח הפעילות בסרביה ובשאר המגזרים בהם היא פועלת ובאיתור הזדמנויות עסקיות נוספות", הדגיש גאליס.

ביג CEE מחזיקה בבעלות על מרכזים מסחריים מניבים בחמש ערים בסרביה. שלושה מהמרכזים המסחריים ממוקמים בבירה בלגראד, והשאר בערים נובי-סאד, פאנצ'בו, זרניאנין, ואינדג'יה.

מרכזים מסחריים אלו כוללים שטחי מסחר בהיקף כולל של 168 אלף מ"ר. בנוסף, מחזיקה ביג CCE בשני מרכזים לוגיסטיים הממוקמים על צירי תנועה מרכזיים בקרבת העיר בלגראד, בשטח של כ-30 אלף מ"ר.

כמו כן, מפתחת ביג CEE עם שותף מקומי (בחלקים שווים) בניין משרדים בבלגראד בשטח של כ-34 אלף מ"ר, כאשר הפיתול צפוי להסתיים במהלך 2021. ביג CEE גם מחזיקה בקרקעות בשלוש ערים בסרביה בשטח של כ-239 אלף מ"ר ואף פעולת להקמת פרויקט מגורים בבלגרד בהיקף של כ-1,000 יחידות דיור.

ביג גם הגדילה לאחרונה את פעילותה לשוק הנדל"ן של מדינות מזרח אירופה, ובהן גם סרביה, באמצעות השתלטותה של חברת אפי נכסים באמצעות הצעת רכש במניות. בעקבות הצלחת המהלך מחזיקה כעת ביג ב-61.5% ממניות אפי נכסים, שפעילה גם היא בשוק המשרדים והדירות בסרביה.