גרנולייט מגייסת עוד 30 מיליון דולר לשיפור ביצועי מחשוב

הסטארט-אפ, שהקימו שני יוצאי תלפיות, פיתח מוצר שמשפר את זמני התגובה והתפוקה של שרתים • הגיוס הנוכחי מגיע עשרה חודשים בלבד לאחר שהחברה גייסה 15 מיליון דולר

הסטארט-אפ גרנולייט (Granulate) המפתח מוצר המשפר את ביצועי תשתית המחשוב של ארגונים במטרה להפחית עלויות, הודיע היום (ד') על גיוס 30 מיליון דולר במסגרת סבב B. סכום זה מתווסף לעוד 12 מיליון דולר שגרנולייט גייסה רק באפריל האחרון במסגרת סבב A ובסך הכל החברה גייסה 45.5 מיליון דולר מאז הקמתה ב-2018.

הסבב הנוכחי הובל על ידי רד דוט קפיטל פרטנרס והשתתפו בו המשקיעים הקיימים של גרנולייט: TLV פרטנרס, חץ ונצ'רס, אינסייט פרטנרס ו-Dawn קפיטל. גרנולייט מעסיקה כיום 35 עובדים, מתוכם 30 בישראל, בהשוואה ל-15 עובדים בזמן הגיוס הקודם באפריל. לפי הודעת החברה, היא מתכוונת להכפיל את כוח האדם בשנה הקרובה בתחומי הפיתוח, המכירות והשיווק בישראל וארה"ב.

גרנולייט הוקמה על ידי אסף עזרא (מנכ"ל) וטל סייג (סמנכ״ל טכנולוגיות). השניים הכירו במהלך שירותם הצבאי בתוכנית תלפיות. הם הקימו את החברה לאחר שירות של כעשר שנים ביחידות 8200 ו-81 בתחומי הסייבר.

המערכת שפיתחה גרנולייט מותקנת על שרתים של חברות במרכזי נתונים פיזיים ובאפליקציות ענן, ולומדת את הביצועים של כל שרת ואת האופן בו הוא מקבל בקשות. בחברה כמו נטפליקס לדוגמה, פעולה כמו התחברות לחשבון של משתמש הקצה יכולה להוביל לעשרות ואף מאות בקשות מאחורי הקלעים, כמו כניסה לחשבון, תיעוד שעת ההתחברות והמיקום, טעינה של המלצות צפייה והיסטוריה וכדומה.

כאשר בקשת התחברות מגיעה לשרת, סדר הפעולות והאופן בו הוא מקצה משאבי מחשוב לביצוען נקבע בהתאם למערכת ההפעלה, באופן גנרי. כלומר, יתכן שבקשה תטופל קודם, למרות שזמן הטיפול בה יהיה ארוך, וכך בקשות אחרות יאלצו להמתין זמן רב. התוצאה תהיה שמשתמש הקצה יחווה האטה או עצירה בתוך האפליקציה.

לאחר שהיא לומדת את אופני הפעולה של השרתים בבואם להתמודד עם בקשות, הפלטפורמה של גרנולייט מנתבת מחדש, באופן אוטומטי, את הקצאת משאבי המחשוב, כדי לשפר את הביצועים של בקשות מסוימות - וכך להביא לשיפור בביצועים של האפליקציה לפי סדרי העדיפויות של הלקוח. לפי הודעת גרנולייט, המוצר שלה מפחית את זמני התגובה בשרתים בעד 40% ומביא להגדלת התפוקה עד פי חמישה. בין לקוחות החברה נמנות אפספלייר, פייבר ופריון הישראליות.

״חברות צומחות עם צרכי מחשוב גדולים עומדות תמיד אל מול טרייד אוף פשוט: לשלם יותר או להתפשר על איכות הביצועים וחווית המשתמש. אנחנו מאפשרים לחברות גם להשיג יותר עם מה שכבר יש להן (השרתים הקיימים) וגם לשלם פחות״, מסר עזרא. ״במציאות הנוכחית המתבטאת בחוסר יציבות עסקית וכלכלית, אנחנו רואים את הצורך העולה במוצר שלנו שחוסך בכסף, משאבים וזמן. ייעול משאבי המחשוב משמעותו ייעול העסק כולו״.