מסתמן: טיסות חילוץ לישראלים שנתקעו בארה"ב יחלו לפעול בשבוע הבא

כך עולה מסיכומים שהושגו בין שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין עם יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר • ככל הנראה הטיסות יחלו לפעול בשבוע הבא, בנוסף לטיסות היוצאות כיום מפרנקפורט

נתב"ג בימי קורונה / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
נתב"ג בימי קורונה / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

הלחץ עבד: בקרוב ייצא מכרז להפעיל טיסות להשבת נוסעים מארה"ב. כפי שמסתמן, טיסות חילוץ לישראלים שנתקעו בחו"ל לאור סגירת נתב"ג יחלו לפעול במהלך השבוע הבא גם מארה"ב, בנוסף לטיסות היוצאות כיום מפרנקפורט - כך עולה מסיכומים שהושגו בין שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין עם יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר.

החלטת הממשלה על סגירת השמיים במטרה לחסום כניסת מוטציות לישראל, גרמה לסערה רבה. אלפים שיצאו מישראל באופן מוסדר וחוקי נתקעו במדינות רבות בכל רחבי העולם, ונאלצו להיגרר לפרנקפורט - ממנה יוצאת טיסת חילוץ אחת בכל יום, טיסות המופעלות על ידי חברת ישראייר.

מלבד הטרחה הכרוכה בסיבוב הארוך, ישנו סבל נוסף בבידוד הממושך שנכפה על הנוסעים הממתינים בשדות התעופה כשהם לא מורשים לצאת מהם.

לקראת הדיון שהתקיים השבוע בוועדת החוקה על הארכת איסור הכניסה לארץ, זימן ח"כ אשר פגישה עם שר הבריאות אדלשטיין אליה הצטרף גם ח"כ יצחק פינדרוס. השניים העלו את הנקודות הדורשות תיקון מתוך פניות ציבור שהתקבלו בלשכותיהם בנושא, ובכללם הצורך בהסדרת טיסות חילוץ לישראלים השוהים בארה"ב, וכן לאזרחי ארה"ב השוהים כעת בישראל.

אדלשטיין אישר את היוזמה, ורגב הבטיחה לח"כ אשר את הירתמות משרדה כדי לקדם את המהלך במהירות האפשרית. רגב הודיעה כי בכוונת משרדה לקדם מכרז מיידי להפעלת הטיסות בציר ארה"ב-ישראל, וההערכה היא כי הן יחלו לפעול כבר במהלך שבוע הבא. 

עם זאת, ייתכן שלא יתקיים מכרז, וחברת אל על תקבל עדיפות לבצע את הטיסות, על פני החברות האמריקאיות יונייטד ודלתא. אל על הגישה בקשות השבוע למשרד התחבורה להפעיל טיסות מארה"ב לאור פניות של ישראלים תקועים. עד כה בקשתה סורבה אולם כעת זה משתנה.

בישיבת הממשלה התייחסה לנושא גם שרת התיירות אורית פרקש הכהן ואמרה: ״לפני שעולים להצבעה בנושא של תקנות נתב״ג אני מבקשת דיון בממשלה. יש אלפיים אזרחים ישראליים שהפכו לפליטים בחו"ל. לא מספיק לומר שמותר להם לחזור כשאין שום דרך או אפשרות. אני מבקשת שתציגו מתווה שישולב בתקנות״.