בזק בינלאומי מפרסמת את הדוח הסופי שבדק את אי הסדרים בדוחות הכספיים

בדוח נקבע כי אין חשד לעבירות פליליות, אך יחד עם זאת לא ניתן לומר זאת על דוחות 2001-2003

רן גוראון, מנכ"ל בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes / צילום: שלומי יוסף
רן גוראון, מנכ"ל בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes / צילום: שלומי יוסף

חברת בזק מפרסמת היום באופן רשמי את ממצאי עבודת הביקורת שנעשתה בחברת הבת בזק בינלאומי בעקבות האירוע החשבונאי הקשה שאירע אצלה לפני כחודשיים ובו התגלו שגיאות חמורות בדוחות הכספיים של החברה. כפי שנחשף בגלובס, החברה מדווחת שלא נמצא חשד לאירועים פליליים אך ציינה יחד עם זאת שאין בעבודת הביקורת כדי לשלול באופן מוחלט חשד לאירוע מעילה בשנים 2001-2003. בנוסף הוחלט לשחרר מספר עובדים בחטיבת הכספים שנמצאו אחראיים למחדל. כתוצאה מהאירוע מחקה החברה 208 מיליון שקל ממאזנה.

דירקטוריון בזק בינלאומי החליט על מינוי בודק חיצוני בלתי תלוי לבחינת הסעיף הקרוי "יתרות נטו בלתי מוסברות בספרי החברה" ובשבוע שעבר הציג צוות הבדיקה ממשרד פאהן קנה ושות' בראשות רו"ח מיקי בלומנטל את ממצאיו במסגרת דוח הבדיקה שנערך על ידיו.

בדוח צוין כי במהלך חודש אוקטובר 2020 כחלק מהכנת הדוחות הכספיים של בזק בינלאומי לרבעון השלישי לשנת 2020 אותרו על ידי סמנכ"ל הכספים של בזק בינלאומי תומר שני שינויים שנראו כבלתי סבירים בהון החוזר של החברה. לאור זאת, נפתחה בדיקה פנימית ראשונית של הגורמים באגף הכספים שהעלתה אינדיקציות לקיומן של יתרות ספקים בחובה שאינן מוסברות.

מהדוח עולה כי כתוצאה מליקויים בתהליכי העבודה השוטפים, עובדי אגף הכספים לא הקפידו על קליטת חשבוניות ספק במערכת האורקל בסמוך למועד קבלתן ובשל כך, לא נרשמו באופן פרטני הוצאות המיוחסות לתשלומים בהוראות קבע בהיקף של 92 מיליון שקל.