גאורגיה רוצה את התיירים: מצהירה על כניסה "חופשית" למחוסנים

מתחילת פברואר המדינה תתיר כניסת תיירים מחוסנים מכל המדינות: תיירים המגיעים בדרך האוויר מכל מדינה יכולים להיכנס לגאורגיה בהצגת תעודת מתחסן, ללא חובת בידוד • גם ישראלים שלא חוסנו יוכלו להיכנס לגאורגיה, בכפוף למספר תנאים

טביליסי בירת גאורגיה / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאטיב
טביליסי בירת גאורגיה / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאטיב

גם גאורגיה רוצה את התיירים בחזרה. מתחילת פברואר המדינה מתירה כניסת תיירים מחוסנים מכל המדינות: תיירים המגיעים בדרך האוויר מכל מדינה יכולים להיכנס לגאורגיה בהצגת תעודת מתחסן (בשתי מנות חיסון, מכל סוגי החיסונים נגד קורונה), ללא חובת בידוד.

גם ישראלים שלא חוסנו יוכלו להיכנס למדינה, בכפוף לתנאים הבאים: השלמת טופס ובו פירוט הכולל את היסטוריית המסע ב-14 הימים שקדמו לבואם לגאורגיה; הצגת בדיקת קורונה PCR שנעשתה בטווח של עד 72 שעות לפני טיסה; ובנוסף, ביום השלישי לשהותם בגאורגיה יידרשו לעבור בדיקה נוספת על חשבונם, בעלות של 40 דולר. מי שביקר ב-14 הימים טרם כניסתו לגאורגיה באנגליה או באירלנד, יחויב ב-12 ימי בידוד.

משגרירות גאורגיה נמסר כי מ-8 בפברואר התחבורה הציבורית (למעט בימי שבת וראשון) תשוב לפעול, בשעה שתחבורה ציבורית בין הערים עדיין לא פועלת. בנוסף, כל השווקים הפתוחים והסגורים יפעלו במלואם (למעט בימי שבת וראשון). מ-15 בפברואר המסעדות ייפתחו ויוכלו לארח קהל באוויר הפתוח.

מספר המאובחנים בקורונה בגאורגיה, המונה כ-4 מיליון תושבים, הגיע ל-262 אלף. מניין המתים מקורונה במדינה עומד על 3,283. בתקופה זו מספר המאובחנים החדשים מדי יום עומד על כ-400-600.

ב-2019 ביקרו בגאורגיה כ-9.5 מיליון תיירים, ששיקפו עלייה של 7% לעומת 2018. ישראל מדורגת בין עשר המדינות שמהוות את מקור התיירות הבולט לגאורגיה. ב-2019 היוו התיירים מישראל 3.3% מכלל התיירות שפקדה את גאורגיה: החלק הארי הגיע מרוסיה ומאייזרבייג'ן (כ-20% מכל אחת מהמדינות). מדינות מקור בולטות נוספות הן ארמניה וטורקיה.

בתוך כך, השבוע, במסגרת ביקור של ראש ממשלת יוון ושרי החוץ והתיירות שלו, תוכרז פתיחתה של יוון לתיירים הישראלים המחוסנים, ככל הנראה כבר מחודש מרץ. לא ברור האם בדומה לפתיחת יוון בקיץ, הביקור מישראל יוגבל למספר איים, אבל מה שברור הוא שהמחוסנים לא יידרשו להציג בדיקות קורונה ולא יידרשו לבצע בדיקות לאחר הנחיתה.