המקרה הביזארי של מילצ'ן: "המשטרה והפרקליטות עשו לנו תרגיל"

הפרקליטות העבירה מזכר של סגן ניצב מומי משולם, שהיה אחראי על חקירת תיק 1000, בו הוא מתאר שיחה שהייתה לו אתמול עם עד התביעה ארנון מילצ'ן, ובה נאמר: "איזה תרגיל עשו לנו המשטרה והפרקליטות" • ככל הנראה מילצ'ן התקשר למשולם בטעות וסבר כי הוא מדבר עם עו"ד בעז בן-צור או עם יועץ התקשורת רונן צור

ארנון מילצ'ן / צילום: רויטרס
ארנון מילצ'ן / צילום: רויטרס

הפרקליטות העבירה היום (ב') מזכר של סגן ניצב מומי משולם, שהיה אחראי על חקירת תיק 1000, בו הוא מתאר שיחה שהייתה לו אתמול עם עד התביעה בתיק, ארנון מילצ'ן. במזכר כותב משולם כי מילצ'ן התקשר אליו אתמול ואמר לו: "איזה תרגיל עשו לנו המשטרה והפרקליטות".

משולם המופתע שאל אותו עם מי הוא חושב שהוא מדבר, ומילצ'ן השיב לו: "בעז או רונן", כאשר הוא מתכוון לכאורה לעו"ד בעז בן-צור או ליועץ התקשורת רונן צור שליווה אותו בעבר סביב הפרשה. משולם העמיד את מילצ'ן על טעותו, ובכך הסתיימה השיחה המשונה.

כידוע, עו"ד בן-צור ייצג בעבר את ארנון מילצ'ן ואת הדס קליין בתיק 1000, ולאחר שהתיק נגדו נסגר, החל בן-צור לייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשות 2000 ו-4000.

לא ברור מה פשר טענתו של מילצ'ן כי הפרקליטות והמשטרה עשו לו תרגיל, בפרט לאור טענת היועמ"ש אביחי מנדלבליט כי מילצ'ן הוא זה שפנה לפרקליטות ועדכן על שיחותיו עם בן-צור.

לאחרונה גבה משולם עדות ממילצ'ן ומזכירתו הדס קליין באמצעות הטלפון. לטענת מילצ'ן וקליין, עו"ד בן-צור אמר למילצ'ן כי לבנימין נתניהו יש פינה חמה אליו, והוא יכול להתקשר אליו, אך לא לדבר על התיק עצמו. עוד נטען במזכר כי עו"ד בן-צור טען בפני מילצ'ן כי הוא עובד מהר כדי שההליך יתנהל באיטיות. מנגד, מילצ'ן אמר כי שיחותיו עם עו"ד בן-צור הן שיחות חולין.

הפרקליטות שלחה מכתב חריף לבן-צור; בן-צור: "ניסיון להלך אימים על עורך דין מייצג"

בסוף השבוע המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, עו"ד ליאת בן-ארי, שיגרה מכתב חריף וחריג לסנגורו של ראש הממשלה, עו"ד בעז בן-צור. במכתב צוין כי "טרם קבלת ייצוגו של נתניהו על-ידך, פנית לגורמים בצוות התביעה בכל הנוגע לניגוד עניינים פוטנציאלי בין ייצוגם של מילצ'ן וקליין לבין ייצוגו של נתניהו. במסגרת זו הודעת כי נוכח ניגוד העניינים לא תייצג את נתניהו בפרשת 1000, וכי בפרשת 2000 תימנע מלעסוק במקטע הנוגע למילצ'ן. כן ציינת כי הנך משוחח לעיתים עם מילצ'ן, אך אין בכוונתך לבוא בדברים עם עדי התביעה מילצ'ן וקליין בכל נושא הנוגע לתיק שבנדון".

לדברי עו"ד בן-ארי, "לאחרונה הובא לידיעתנו על-ידי מילצ'ן וקליין כי פנית אליהם באופן שאינו עולה בקנה אחד עם הצהרתך כאמור, ואף הצעת למילצ'ן להתקשר לנאשם (ראש הממשלה בנימין נתניהו, א"ג). לאור זאת ביקשנו מהמשטרה כי תפנה לקבל את התייחסות השניים לדברים. שני מזכרים שהכין סנ"צ שלמה משולם מצורפים למכתב זה ומדברים בעדם".

בן-ארי המשיכה וכתבה כי "לאור האמור, ראינו לנכון לפנות אליך בנושא ולהדגיש את חובת הזהירות החלה עליך כעורך דין בהליך פלילי, בו אתה בא במגע עם עדי תביעה מרכזיים, כאלה שהיו לקוחותיך בעבר, ומשוחח איתם על עניינים הנושקים לתיק המתנהל בימים אלה בבית המשפט ואף מציע לעד תביעה ליצור קשר עם הנאשם בתיק".

לבסוף ציינה בן-ארי כי "בהזדמנות זו נבקש לחדד את המובן מאליו - החובה להימנע מפנייה לעדי תביעה, וודאי שלא לדבר איתם, במישרין או בעקיפין, על כל נושא הקשור לנאשם המיוצג על-ידך, לנושאי עדותם או להליך המתנהל בבית המשפט".

עו"ד בן-צור בתגובה חריפה הכחיש מכל וכל את הטענות נגדו, ולדבריו, הוא לא דיבר עם מילצ'ן מאז קבלת הייצוג על נושאים שמשיקים לעובדות כתב האישום בתיק 1000.

בתגובתו כתב בן-צור כי "ניסיונכם 'לדלות מידע' על הייצוג בתיקים אלה בדרך עקיפה, ותוך הפעלת כוח שלטוני, הוא התערבות ופגיעה בוטה במתחם הייצוג. כידוע, אין זו הפעם הראשונה שבפרשה זו נעשים מעשים מסוג זה, ודי אם נזכיר את הניסיון הפסול להדיח את מר אור אלוביץ' לדחוק באביו 'להחליף' את עורך דינו כדי שיוכל להתקשר בהסכם עד מדינה. לכך מצטרפים אירועים המתבררים מהעת האחרונה, ובכלל זאת הסתרת חומרים מההגנה והצהרת הצהרות שאינן אמת בפני בית המשפט הדן בהליך".

בן-צור כתב בתגובתו כי "משלוח מכתבכם זה, שהוא בבחינת ניסיון להלך אימים על עורך דין מייצג, ושיש בו משום שימוש לרעה בסמכויות העומדות לכם - מכתב שתכליתו הברורה היא לשבש את פעילות ההגנה - חותר תחת כל אלה. ואף לא למותר לציין כי אין זו הפעם הראשונה שבה נעשה שימוש באיומים בהליך דנן, והריני להבטיחכם כי מעשים כאמור שטרם נגלו עד כה עוד יתבררו בהליך גופו. אציע כי אם אתם חשים קשיים בניהול ההליך עד כה, ואם משום מה אתם סבורים כי ניסיונכם להפליל את ראש הממשלה אינו עולה יפה - תתמודדו עם הדבר בבית המשפט, או תחזרו בכם מכתב האישום הנפסד שהגשתם".

בן-צור סיים את מכתבו באמירה כי "אני מתרה בכם שלא לעסוק בענייני הייצוג ושלא להתערב בסוגיות לא לכם", והוסיף כי נוכח חומרת הדברים הוא מעביר את מכתבו גם לראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי.