חשד: רו"ח מת"א מעל בכספי לקוחות והעלים את הכספים מרשות המסים

החשוד, רו"ח יניב ארד, חשוד בהעלמת הכנסות בהיקף כ-200 אלף שקל • עפ"י החשד, ארד קיבל מלקוחותיו תשלומים המיועדים להעברה לרשות המסים, ואז סילף את דיווחיהם ודיווח בשמם דיווחים לקויים • עורך דינו: " "מדובר בעלילה כוזבת"

העלמת מס / אילוסטרציה: shutterstock
העלמת מס / אילוסטרציה: shutterstock

הותר לפרסום: רשות המסים עצרה רואה חשבון מתל אביב בחשד להעלמת הכנסות בהיקף כ-200 אלף שקל ממעילה שביצע בכספי לקוחותיו.

החשוד, רו"ח יניב ארד, הובא אתמול (א') לבית משפט השלום בתל אביב לדיון בתנאי שחרורו ממעצר. לבקשתו, השופטת יעל פרדלסקי הטילה צו איסור פרסום על הפרשייה עד היום.

מבקשת המעצר עולה כי בעקבות ביקורת שערך משרד אזורי מע"מ פתח תקווה, עלה החשד כי במסגרת עבודתו כרואה חשבון מייצג, מקטין ארד את דיווחי ההכנסות ומגדיל את דיווחי ההוצאות של לקוחותיו. בעקבות כך החלה חקירה סמויה נגד ארד משרדי פקיד שומה חקירות תל אביב, במסגרתה עלה החשד כי בין השנים 2016 ל-2020 סילף ארד את דיווחי לקוחותיו והונה אותם.

על-פי החשד, ארד קיבל מלקוחותיו תשלומים המיועדים להעברה לרשות המסים, ואז סילף את דיווחיהם ודיווח בשמם דיווחים לקויים. עוד עלה חשד כי ארד שילם עבור לקוחותיו באמצעות צ'קים של לקוחות אחרים, והשאיר בידיו כספי לקוחות מעבר לשכר-טרחתו הרגיל, ללא דיווח לרשות המסים.

אתמול הפכה החקירה לגלויה, ארד הובא לחקירה, וחוקרי פקיד שומה חקירות תל אביב הגיעו למשרדו ולביתו וביצעו חיפושים, במסגרתם נתפסו פריטי מחשב ומסמכים.

מהראיות שנאספו עד כה עולה חשד כי ארד שלשל לכיסו סכום של לפחות 195,688 שקל, תוך דיווחים כוזבים של מחזורי ההכנסות וההוצאות של לקוחותיו בסכומים גבוהים יותר. 

מעו"ד אייל בסרגליק, המייצג את רואה החשבון, נמסר בתגובה: "מדובר בעלילה כוזבת על רקע רצון לקוחה לפגוע בפרנסתו של מרשנו. קשה לשפוט אדם בצערו, אם כי רשויות המס אינן אמורות ליטול חלק בסכסוך אזרחי, שאין בינו לבין אבק פלילי דבר וחצי דבר. לא נפל פגם בשיקול-דעתו של מרשנו, ורצון היחידה החוקרת והדוברות לקבל פרסום דרך כותרות אינו עולה בקנה אחד עם הראיות האמיתיות בתיק וחובתן לפעול לגילוי האמת. חפותו של מרשינו תוכח בבוא היום עם סיום הבדיקה".

יחד עם עו"ד בסרגליק מייצגת עו"ד רז מורגן ממשרדו.

*** חזקת החפות: יניב ארד הוא בגדר חשוד בלבד. מדובר בשלב מקדמי בהליך הפלילי, הוא לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.