אקססיבי גייס עוד 16 מיליון דולר להנגשת האינטרנט

הסטארט-אפ הישראלי מפתח כלי שהופך אתרי אינטרנט לנגישים באופן אוטומטי לבעלי מוגבלויות שונות כמו עיוורים • המנכ"ל שיר אקרלינג: "המגפה גרמה לעולם להבין שחיבור לאינטרנט הוא חיוני"

מייסדי אקססיבי, דקל סקופ, גל ויזל ושיר אקרלינג / צילום: אקססיבי
מייסדי אקססיבי, דקל סקופ, גל ויזל ושיר אקרלינג / צילום: אקססיבי

הסטארט-אפ הישראלי אקססיבי (accessiBe), המפתח כלי שהופך אתרי אינטרנט לנגישים לבעלי מוגבלויות שונות באופן אוטומטי, הודיע היום (ד') על גיוס 16 מיליון דולר נוספים בהובלת קרן 1K האמריקאית (K1 Investment Management). בגיוס הנוכחי השתתפו גם משקיעים פרטיים קיימים של החברה וביניהם אריק קליינשטיין, ממייסדי קרן גלילות.

בחודש מאי גייסה אקססיבי כבר 12 מיליון דולר מ-1K. "אנחנו רצינו מראש לגייס 25 מיליון דולר אבל מכיוון שאנחנו סטארט-אפ צעיר, 1K נתנה לנו חלק מהסכום וקבעה לנו יעד של צמיחה של עד 200% עד סוף 2020 כדי לקבל את השאר. בפועל עמדנו ביעד הזה וצמחנו ב-400% ב-2020, ולכן עכשיו קיבלנו אפילו יותר ממה שציפינו לו והגיוס בוצע על פי שווי שנגזר מההכנסות הנוכחיות שלנו", מסביר המנכ"ל שיר אקרלינג.

אקססיבי הודיעה על הגיוס שבוע לאחר שסטארט-אפ ישראלי אחר בתחום נגישות האינטרנט - אווינסד - נחשף לאחר גיוסים של 19 מיליון דולר.

המוצר של אקססיבי עושה שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית לסרוק את האתרים ולייצר באופן מיידי התאמות כדי להנגיש את התוכן עבור בעלי ליקויי ראייה, אפילפסיה, ליקויים מוטוריים והפרעות קוגניטיביות שונות.

הפתרון של אקססיבי מתלבש על האתר של הלקוח ומתאים אותו למשל לצפייה על ידי קורא מסך, כלי עזר לעיוורים, או לניווט בעזרת מקלדת מיוחדת לבעלי מוגבלויות אחרות.

החברה מציעה את המוצר שלה ישירות לעסקים או לסוכנויות רשת דיגיטליות גדולות שמשתמשות בו להנגשת האתרים של לקוחותיהן. אקססיבי מתכוונת להשקיע את המימון הנוכחי בהמשך המחקר ופיתוח לצורך "ליטוש" המוצר שלה.

אקססיבי הוקמה ב-2018 על ידי אקרלינג, גל ויזל (סמנכ"ל ההכנסות) ודקל סקופ (סמנכ"ל התפעול). בין הלקוחות של אקססיבי גם מותגים מוכרים כמו BMW, הילטון ולונלי פלנט. אקססיבי מעסיקה כיום כ-75 עובדים ברמת גן, לעומת 47 עובדים במאי האחרון.

בגיוס הקודם החברה הצהירה כי בכוונתה להגיע ל-100 עובדים עד סוף 2020, ולדברי אקרלינג מה שעצר את הגידול בכוח האדם הוא הקושי לפתוח משרד בארה"ב בעקבות הקורונה.

"מכיוון שעבורנו זה סטארט-אפ ראשון ואין לנו ניסיון בזה, רצינו לפתוח את המשרד כשלפחות אחד מאתנו נמצא שם, אבל הקורונה סיבכה את זה. חוץ מזה שכולם עובדים גם ככה מהבית בארה"ב, אז לא רצינו לבזבז סתם משאבים וזמן", הוא אומר.

עם זאת, לדברי אקרלינג, לקורונה היו גם "יתרונות" מבחינת מודעות לחשיבות של הנגשת אתרי אינטרנט. "אני חושב שהמגפה גרמה לעולם להבין כמה זה קריטי להיות מחובר לאינטרנט ולמחשב, שאלו לא רק עניינים של פנאי אלא הכרח כדי לתפקד ביומיום. גם אנשים עם מוגבלויות צריכים את האינטרנט ביומיום כדי להזמין מוצרים".

גם חברות הקמת אתרים כמו וויקס מציעות פתרונות בתחום הנגישות, אך לדברי אקרלינג אלו לא תמיד מספיקים. "לכולם יש צוותי נגישות אבל כדי לעשות את זה באמת צריך כוח עבודה מנוסה כמו שלנו", הוא אומר.