הבלגן חוגג והילדים סובלים: אחרי יום של כאוס, לא יתקיימו מחר לימודים בי-ם

ההודעה על חזרה למערכות החינוך תפסה את עיריית ירושלים מבולבלת, כאשר לשכת ראש העיר שולחת הודעות שהעירייה לא מודעת אליהן • לבסוף, לאחר הנחיות סותרות מפיקוד העורף ומשרד הבריאות הוחלט לבטל את הלימודים - הרבה אחרי שהילדים הלכו לישון בידיעה שמחר יהיו גנים

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ילדים רבים בשכונות ירושלים ישנים כעת במחשבה שמחר יילכו לגן ולבית הספר, ומחר ההורים יצטרכו להודיע להם שלא כך דבר. הסיבה? הודעות מבלבלות וסותרות של עיריית ירושלים, משרד ראש העיר, פיקוד העורף ומשרד הבריאות.

הדבר התחיל בצהריים, אז הוציאה "מנהל חדר מצב מינהל חינוך" בעיריית ירושלים הודעה על חזרה למסגרות החינוך בשכונות כתומות בעירייה, כולל רשימה מפורטת של כל המוסדות שנכללות תחת ההגדרה. אך בעוד ההורים התחילו להתארגן, מסתבר שהעירייה לא - והיא טענה בפני הגננות שמדובר ב"פייק". דוברות משרד ראש העיר הבהירה שזה לא פייק, ולאחר שאת אחר הצהריים בילו שתי זרועות השלטון של הרשות המקומית בלהבהיר את המצב בינן ובין עצמן, יצאה הודעה וגננות רבות הודיעו להורים שאכן יחזרו למסגרות החינוך. 

בשמונה וחצי בערב, כשמרבית הילדים כבר ישנים, הוציאה העירייה הודעה שכל הלימודים בעיר, בכל השכונות מתבטלים "עד לקבלת הנחיות ברורות ממשרד הבריאות וקבינט הקורונה לגבי השכונות הכתומות בעיר".

על פי ההודעה של דוברות עיריית ירושלים, לא רק בשלטון המקומי לא סגורים על ההנחיות, אלא גם זרועות הממשלה עצמה לא מתואמים: ובין הנחיות פיקוד העורף שניתנו בבוקר, להנחיות משרד הבריאות שניתנו בצהריים התקשתה העירייה להבין איזה שכונות יכולות להתחיל לחזור לשגרה ואיזה לא. 

וכך נוצר מצב אבסורדי שילדים שצמאים למסגרות חינוך והולכים לישון במחשבה שמחר תהיה כזאת, יקומו לגלות שאין.