הפרסומת עם ג'ין בורדו אהובה, וסטטיק עדיין לא מספק את הסחורה

בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה מככבות חברת החשמל וביטוח ישיר • למרות ההשקעה הרבה הפרסומת לפרטנר TV בכיכובו של סטטיק מדורגת גבוה אך לא מובילה

שקע, תקע וג'ין בורדו בפרסומת לחברת החשמל. חביב אבל לא מספיק כדי להיזכר / צילום: יוטיוב
שקע, תקע וג'ין בורדו בפרסומת לחברת החשמל. חביב אבל לא מספיק כדי להיזכר / צילום: יוטיוב

גם השבוע מוכיחה קבוצת איי. די. איי ביטוח, עד כמה הקונסיסטנטיות בנוכחות במדיה משתלמת: הפרסומת למותג ביטוח ישיר בה היונים מארחות את גיבורי "לא כולל שירות" היא הזכורה ביותר, עם שיעורי זכירה של 5.5% - נמוך מהממוצע החצי שנתי של  הזכורות, העומד על 7.6%. איי. די. איי מיוצגת בטבלה עם פרסומת נוספת: למותג 9 המתברג במקום השלישי גם בדירוג הזכורות וגם בדירוג האהובות. הפרסומת באמצעות משרד גליקמן שמיר סמסונוב בה מככב הקומיקאי אודי כגן "מתבייתת" על אחוזי אהדה של 14.6% - הישג נאה ביחס לכך שמדובר בהומור גבוה יחסית, שאמור לפנות לקהל מתוחכם.

 
  

בקטגוריית הביטוחים משתלבת השבוע גם פרסומת של ליברה, שמשיגה נתונים נמוכים יחסית לסבב הקודם, אולי בגלל שמדובר בפרסומת חדשה. הפרסומת רושמת שיעורי אהדה של 3.4% ושיעורי זכירה של 2.5%.

הפרסומת של חברת החשמל בה מתארחים צמד ג'ין בורדו היא האהובה השבוע. הפרסומת באמצעות אדלר חומסקי רושמת שיעורי אהדה גבוהים של 18.9% אולם בדירוג הזכירות מקומה נמוך יחסית. נזכיר כי בשבוע שעבר חלקה הפרסומת את המקום הראשון בדירוג המושקעות ביחד עם המותג 9. אפשר להניח כי הקריאיטיב החביב שעוזר לפרסומת להתחבב על הצופים כשנזכרים בה הוא גם מה שמקשה עליה להיחרת בזיכרון.

הפרסומת החדשה של פרטנר בכיכובו של ססטיק ושרית פולק זוגתו היא המושקעת ביותר השבוע עם כ-1.4 מיליון שקל. ההשקעה הגדולה מסייעת לה לתפוס מקום גבוה יחסית בדירוג הזכורות, אך ביצועיה בדירוג האהובות ושיעורי הזכירות מאכזבים, בוודאי אם מביאים בחשבון שססטיק הוא מהכוכבים הבולטים בישראל, ולכן הפרסומת קיבלה לא מעט יחסי ציבור שאמורים לסייע לה. הפרסומת עושה שילוב באנגלית-עברית, שפה שהייתה מזוהה עד לא מזמן עם המתחרים ב-yes, בתקופה שמשרד הפרסום של yes היה משרד הפרסום הנוכחי של פרטנר (אם כי התוצאות של yes בזכירות ואהדה היו גבוהות יותר).

סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, אלי משולם, מציין כי: "ההשקעה בפרסומת הצליחה להזניק את פרטנר היישר אל המקום השני בדירוג הזכורות כבר בשבוע הראשון לשידורה, כאשר שיעורי האהדה לפרסומת עולים באופן משמעותי עם הירידה בגיל, וזאת ככל הנראה תודות ללירז רוסו, הלא הוא סטטיק, המזוהה בעיקר על-ידי הגילים הצעירים".