טסלה חושפת פרטים על ספקי השירותים הרשמיים שלה בישראל

המטענים הביתיים של החברה יסופקו ויורכבו על ידי "אפקון", הביטוח יוצע על ידי הפניקס, ו"מימון ישיר" תציע חבילת מימון ייעודית לרכישת רכבי החברה • בעתיד הקרוב יחתמו גם הסכמים עם חברות ליסינג תפעולי

מכוניות טסלה ביציאה מהמפעל / צילום: Shutterstock, Sundry Photography
מכוניות טסלה ביציאה מהמפעל / צילום: Shutterstock, Sundry Photography

חברת טסלה החלה לחשוף את רשימת ספקי השירותים הרשמית שלה בישראל. בתחום הטעינה הביתית חתמה טסלה על הסכם עם חברת "אפקון" מקבוצת שלמה, להתקנת מטעני הקיר הביתיים הייעודיים שלה, שמכונים Tesla Wall Connector.

החברה ממליצה לרוכשי הרכב להשתמש בהם אם כי ניתן להשתמש לשם כך גם במטענים תקניים לרכב חשמלי, במטענים ציבוריים נפוצים ואפילו לטעון את הרכב באמצעות חיבור לרשת החשמל הביתית באמצעות כבל ייעודי, אם כי הטעינה ממושכת יותר.

טסלה טוענת שכל שעת טעינה במטען הקיר הייעודי שלה מוסיפה לכלי הרכב שלה טווח של כ-70 ק"מ. עלות העמדה, שמתוקנת על ידי הצוות הטכני של אפקון, היא כ-2,000 שקל כולל מע"מ - מחיר נמוך משמעותית מהמחירים של עמדות קיר מקובלות לרכב חשמלי.

בתחום הביטוח, חברה טסלה ל"הפניקס" לצורך תפירת פוליסת ביטוח ייעודית, שמבוססת על אופי השימוש ברכב, כפי שנחשף בגלובס. עם זאת, חברות ביטוח אחרות צפויות להציע בהמשך פוליסות משלהן לבחירת הלקוח.

החברה גם חתמה על הסכם עם חברת המימון "מימון ישיר" להצעת תוכנית מימון ייחודית לרוכשי טסלה, שמתואמת עם החברה. גם במקרה זה עתידות חברות רבות להציע תוכניות מימון עצמאיות.

בנוסף, מקורות מקורבים לחברה מסרו לגלובס כי החברה מתכוונת להציג בעתיד הקרוב תוכניות ליסינג תפעולי בשיתוף עם גורמי צד שלישי (חברות ליסינג) במתכונת דומה לזו שבה היא מציעה ליסינג תפעולי באירופה.

החברה צפויה לחנוך בשבועות הקרובים את תחנות הטעינה הראשונות שלה בתל אביב ובחיפה ובמחצית השנייה שלה השנה גם בבאר שבע ובאילת. קבלני הביצוע יהיו אפקון ו-ev-edge של יוניון מוטורס.