טרייד פרו חשודה בניהול זירת מסחר ללא רישיון וקבלת כספים במרמה בהיקף של מאות אלפי שקלים

רשות ני"ע סיימה את החקירה בעניין חברת טרייד פרו קפיטלס, בחשד לניהול זירת מסחר ללא רישיון ופנייה בהצעה לסחור בזירת סוחר שאינה מורשית, קבלת דבר במרמה והלבנת הון • עפ"י ממצאי החקירה, שלושה חשודים גייסו לקוחות באמצעות הרשתות החברתיות, לקחו את כספם וגרמו להם להפסדים

מסחר בניירות ערך / צילום: תמר מצפי
מסחר בניירות ערך / צילום: תמר מצפי

מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך סיימה את החקירה בעניינה של חברת טרייד פרו קפיטלס, בחשד לניהול זירת מסחר ללא רישיון ופנייה בהצעה לסחור בזירת סוחר שאינה מורשית, עבירות קבלת דבר במרמה ועבירות הלבנת הון.

ממצאי החקירה העלו כי במהלך התקופה בה פעלה הזירה, גויסו על-ידי החשודים כספים מ-17 לקוחות, בהיקף של לפחות מאות אלפי שקלים. 

על-פי ממצאי החקירה, שלושה חשודים, חלקם ייסדו את החברה וחלקם עובדים בה, גייסו לקוחות באמצעות הרשתות החברתיות, לקחו את כספם וגרמו להם להפסדים. לפי החשד, הוצגו מצגים מטעים כלפי הלקוחות, ונטען בפניהם כי זירת הסוחר מפוקחת על-ידי הרגולטור הבריטי (FCA), כדי לשכנע אותם להשקיע בזירה. בנוסף, הזירה התערבה במסחר של לקוחות החברה, במטרה לגרום להפסדים בחשבונות שתורגמו לרווחים של החשודים.

רשות ניירות ערך איתרה את הפעילות של החברה באמצעות שימוש באמצעים מודיעיניים ומידע גלוי ברשתות החברתיות. החקירה הגלויה נפתחה בפברואר 2020, ובעקבותיה הופסקה פעילות החברה. תיק החקירה הועבר למחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה, לה מסורה הסמכות להחליט על המשך הטיפול בתיק.

בישראל יש ארבע זירות מסחר בעלות רישיון המפוקחות על-ידי רשות ניירות ערך ופועלות בפלטפורמת המסחר בהתאם לחוק. החברות הן אייטרייד, FXCM, קולמקס ופלוס 500.