פחות מהצפי: מדד ינואר ירד ב-0.1%; מחירי הדירות השלימו עלייה של 4% בשנה

ב-12 החודשים האחרונים ירד מדד המחירים לצרכן ב-0.4% • על רקע הסגר ההדוק שנכפה על המשק כתוצאה מהתפשטות הקורונה, נרשמו ירידות מחירים בולטות בסעיפי הלבשה והנעלה, וירקות ופירות • שוק הדיור ממשיך להתחמם: המחיר הממוצע לרכישת דירה בעלייה

דירות בבנייה / צילום: רפי קוץ, גלובס
דירות בבנייה / צילום: רפי קוץ, גלובס

מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.1% בחודש ינואר של 2021, כך פרסמה הערב הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). מדובר בירידה מתונה בהתחשב בעונתיות המאפיינת את חודש ינואר ולמרות הסגר השלישי על המשק. ממוצע התחזיות של בלומברג היה לירידה של 0.3%.

לגבי נתוני האינפלציה, ב-12 החודשים האחרונים ירד מדד המחירים לצרכן ב-0.4%. עם זאת, על רקע העלייה במחירי הדלקים תחזיות האינפלציה של חלק מהכלכלנים בשוק עלו ל-0.7% ב-2021.

על רקע הסגר ההדוק שנכפה על המשק כתוצאה מהתפשטות הקורונה, נרשמו ירידות מחירים בולטות בסעיפי הלבשה והנעלה (9.7%-) וירקות ופירות (2.7%-). אולם, כזכור, המדד חושב על בסיס משקולות חדשות, כשהשינויים הבולטים הם עלייה בסעיפי הדיור, התחבורה והבריאות, ומנגד ירידה במשקל של סעיף הביגוד כך שהשפעתו על מדד ינואר מתונה מבעבר.

שוק הדיור ממשיך להתחמם למרות משבר הקורונה. מחירי הדירות עלו ב-0.9% בחודשים נובמבר-דצמבר של 2020, לעומת אוקטובר עד נובמבר של אותה השנה. בכך השלימו מחירי הדירות עלייה של 4% לעומת התקופה המקבילה ב-2019.

במדד מחירי הדירות החדשות נמצא כי מחיריהן עלו ב-0.5% בחודשים נובמבר עד דצמבר של 2020 לעומת אוקטובר עד חודש נובמבר, ובכך השלימו עלייה של 3.1% לעומת התקופה המקבילה ב-2019. 

המחיר הממוצע הכלל ארצי של עסקה לרכישת דירה עמד ברבעון הרביעי של שנת 2020 על 1.574 מיליון שקל. ברבעון הקודם עמד המחיר הממוצע על 1.571 מיליון שקל.