נתניהו: רוצה להקים בישראל מרכז עולמי למאבק בקורונה

בראיון לחדשות 12 אמר רה"מ כי יציאה מלאה מהסגרים תתאפשר כאשר יחוסנו 570 אלף איש מעל גיל 50 שטרם הגיעו להתחסן, לא חזר בו מההאשמות כלפי גנץ שדם המתים יהיה על ידיו, וטען כי בן גביר יהיה בקואליציה אך לא בממשלה • עוד התייחס נתניהו ליחסים בינו לבין נשיא ארה"ב ביידן ואמר כי הוא יתקשר

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח באופן מלא את מסע הבחירות בראיון ליונית לוי בפלטפורמה הפופולרית של חדשות 12, ובראיון שוטף וקולח התווה את עקרונות הקמפיין: הרבה דגש על המאבק בקורונה והחיסונים, הקמת ממשלת ימין תוך כמעט התעלמות מסער, והצבת לפיד כיריבו העיקרי וה"שמאלני".

נתניהו גילה בראיון כי הוא מנהל משא ומתן עם מנכ"לי חברות התרופות פייזר ומודרנה על הקמת מרכז עולמי למאבק בקורונה: עם מודרנה מפעל ייצור חיסונים ועם פייזר מרכז מחקר פיתוח וייצור של חיסונים ותרופות שיסופקו לכל העולם. לדבריו, הוא מקדם רכישת עוד עשרות מליוני חיסונים נוספים מפייזר לשלבים הבאים של המאבק בנגיף ובמגפה.

בראיון אמר נתניהו כי היציאה המלאה מהסגרים והמגפה תתאפשר כאשר יחוסנו 570 אלף איש מעל גיל 50 שטרם הגיעו להתחסן, והם אלה המקשים לדבריו על היציאה מהסגרים ומהקורונה.

נתניהו דחה את הביקורת על החלטות שגויות בגין לחצים מהצד החרדי, ולדבריו הניסיון לשסות בהם ולפלג אותם מכלל הציבור לא נכון. "שני המגזרים שבהם התחלואה גבוהה הם החרדים והערבים ואני מדבר עם ראשי הציבור, לרבות הרב קנייבסקי וראשי הציבור הערבי. אני לא הולך אליהם להתחנן אלא להפציר בהם שישפיעו על הציבור להתחסן ולעמוד בכללים. בסך הכל הציבור ממושמע, לרבות החרדי. הרבנים קראו ברובם להתחסן ולמלא ההנחיות".

הוא לא חזר בו מההאשמות כלפי שר הביטחון גנץ שדם המתים יהיה על ידיו בשל שחרור ההקלות מוקדם מדי בסגר, שכן "הצעקה לפתוח לפתוח לפתוח גרמה גם למתים נוספים". נתניהו טען כי סגירת נתב"ג אירעה מהר מאוד לאחר שדווח על הווריאנט הבריטי. " סגרתי את כלל הגבולות כמעט הרמטית למעט חזרה של מאות עד 2000 ישראלים. אף אחד בעולם לא עושה זאת. שעות אחרי הודעת ארגון הבריאות העולמי על הווריאנט הבריטי הזעקתי מיד את הממשלה ולמחרת סגרנו".

"התיקים ההזויים והתפורים הללו יתפוררו"

במישור הפוליטי אמר כי יוכל להקים ממשלת ימין מלאה, וכי איתמר בן גביר יהיה בקואליציה אך לא בממשלה. "הוא יכול לרצות הרבה דברים אבל לא יהיה בוועדה לבחירת שופטים ולא יו"ר ועדה בכנסת - אנחנו לא חולקים את אותן דעות בנושאים רבים לרבות היחס לערבים". עם זאת אמר כי לגיטמי לגמרי לחתום עם הציונות הדתית על הסכם עודפים כדי לא לאבד קולות. לגבי רע"מ אמר: "לא אשען על אף אחד שמתנגד לציונות בשום צורה, גם לא בהימנעות. אני מתחרה עם מנסור עבאס על קולות האזרחים הערבים".

נתניהו הדגיש כי יריבו העיקרי הוא יאיר לפיד, ועל גדעון סער אמר כי הוא "קשר את גורלו עם לפיד וממשלת השמאל שלו".

בעניין משפטו אמר כי לא יזדקק לחוק הצרפתי שכן "התיקים ההזויים והתפורים הללו יתפוררו. ככל שהמשפט מתנהל רואים עד כמה הוא תפור והזוי, הדחת עדים בסחיטה ואיומים, ניגודי עניינים, המצאת עבירה שאינה קיימת בספר החוקים של שום מדינה דמוקרטית, פתיחת חקירות נגד רה"מ ללא אישור היועמ"ש כחוק.

"עורכי הדין העלו את אפשרות החסינות אבל אני נגד זה ולא אשתמש בזה, אינני מחפש עסקת טיעון, להיפך".

הוא האשים את הפרקליטות בניסיון לקדם את שלב ההוכחות כדי לפגוע בו פוליטית. "הפרקליטות מנסה ללחוץ על השופטים לעבור לשלב ההוכחות בטרם בחירות, וזו התערבות גסה ובוטה בבחירות וזה נגד הנוהל שקבע הנשיא אשר גרוניס, נוהל מגה תיקים שבהם השלב הזה צריך לארוך לפחות שלושה חודשים. מקווה שהשופטים לא יכנעו ללחץ".

נתניהו הודה כי שוחח עם עד התביעה נגדו ארנון מילצ'ן. "דיברתי איתו פעם פעמיים בתקופת החגים, בירכתי אותו. שום מסר ושום בטיח", והוסיף כי לא יתמודד לנשיאות.

בסוגיית חבילת הסיוע הכלכלית שהציע האשים נתניהו את "הפקידים המשפטנים וגנץ שטוענים כי זו כלכלת בחירות. החיסונים הם רפואת בחירות? יועצים משפטים תפקידם לייעץ, תפקידנו להחליט".

על נשיא ארה"ב ביידן אמר כי הוא יתקשר. "זה לא מטריד, יש לנו יחסי ידידות כבר 40 שנה, יש הרבה הסכמות וברית איתנה אבל יש חילוקי דעות בנושא איראן ובנושאים הפלסטינים. יש לי יחסים מצוינים עם הדמוקרטים. הם מקשיבים לנו יפה מאוד. דעת הקהל בארצות הברית איתנו".

בשאלה על בנו יאיר ואמירותיו ברשתות החברתיות אמר כי "הוא לפעמים חד מדי ולפעמים הוא מגזים. הוא כואב את הפגיעה באמא שלו ואבא שלו ונפגע מאוד מההתקפות עליו גם באולפן הזה".