לא רק הבנקים הגדולים וחברות כרטיסי האשראי: ארנק דיגיטלי גם לבינלאומי

ה-FibiPay יאפשר תשלום ישיר מהנייד בעת ביצוע רכישה בבית העסק ללא צורך בהצגת כרטיס האשראי, וזאת במכשירי אנדרואיד

סמדר ברבר צדיק / צילום: תמר מצפי
סמדר ברבר צדיק / צילום: תמר מצפי

לא רק הבנקים הגדולים וחברות כרטיסי האשראי נכנסים לתחום הארנקים הדיגיטליים. הבנק הבינלאומי שבניהולה של סמדר ברבר צדיק, הודיע על השקת ארנק דיגיטלי בשם FibiPay. על פי הודעת הבנק, הפיביפיי יאפשר תשלום ישיר מהנייד בעת ביצוע רכישה בבית העסק ללא צורך בהצגת כרטיס האשראי, וזאת במכשירי אנדרואיד.

בבינלאומי מפרטים היום כי "בשלב ההשקה, הארנק יתמוך בכרטיסים מסוג ויזה ובהמשך יתמוך גם בכרטיסי מאסטרקארד,, ושהוא זמין ללקוחות הבנק הבינלאומי והמותגים אוצר החייל, יובנק ופאגי. את המהלך מוביל בבינלאומי רון גריסרו, סמנכ"ל וראש החטיבה הבנקאית בבנק.

אגב זאת נציין כי השבוע משיק בנק הפועליםאת הארנק הדיגיטלי של הביט, יחד עם כרטיס האשראי ביט קארד. מהלכים אלה נעשים על רקע ולקראת כניסתה הצפויה של ענקית הטכנולוגיה הבינלאומית אפל לישראל עם שירותי האפל פיי שלה. בהמשך השנה עשויות גוגל פיי או סמסונג פיי להצטרף לשוק המקומי גם כן.

המהפיכה הטכנולוגית באמצעי התשלום במשק קורית הודות למעבר לתקן ה-EMV, שהוא תקן מתקדם מושתת טכנולוגיה לאבטחת עסקאות בכרטיסי אשראי, המאפשר גם עסקאות "קונטקטלס". המעבר למציאות החדשה והמתקדמת הזו נעשה על ידי ובהובלת בנק ישראל, לאחר שנים של עיכוב ביחס לעולם.