בנו של הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט מוכר חברה ב-200 מיליון דולר

חברת הסייבר האמריקאית פאלו אלטו נטוורקס הודיעה כי חתמה על הסכם לרכישת הסטארט-אפ הישראלי ברידג'קרו, העוסק בהגנת תשתיות ענן • ברידג'קרו הוקמה ע"י עידן טנדלר, ברק שוסטר גויכמן וגיא איזנקוט, בנו של הרמטכ"ל לשעבר, רק ב-2019

מקימי ברידג'קרו. מימין: ברק שוסטר, גיא איזנקוט, עידן טנדלר / צילום: אייל מריליוס
מקימי ברידג'קרו. מימין: ברק שוסטר, גיא איזנקוט, עידן טנדלר / צילום: אייל מריליוס

חברת הסייבר האמריקאית פאלו אלטו נטוורקס הודיעה היום (ד') כי חתמה על הסכם לרכישת הסטארט-אפ הישראלי ברידג'קרו (Bridgecrew) העוסק בהגנת תשתיות ענן. העסקה הנוכחית כוללת תשלום של 156 מיליון דולר במזומן, עליו דיווחה פאלו אלטו נטוורקס באופן רשמי. לפי גורמים המכירים את פרטי העסקה, העסקה גם כוללת תשלום במניות פאלו אלטו שימירו את האופציות שבידי העובדים והמייסדים, מה שיגדיל את שווי העסקה ל-200 מיליון דולר. בנוסף כוללת העסקה תגמול עתידי על שימור עובדים לאורך השנים הבאות באמצעות מניות בשווי של עד ל-15 מיליון דולר.

לפי ההודעה, הרכישה צפויה להיסגר בהמשך השנה בכפוף לעמידה בתנאים, כאשר עובדי החברה והמייסדים יצטרפו לצוות פאלו אלטו נטוורקס, שביצעה כבר מספר רכישות בישראל. אחד ממייסדי פלאו אלטו נטוורקס הוא ניר צוק הישראלי, מראשוני העובדים בצ'ק פוינט, והרכישה הגדולה ביותר של החברה בארץ הייתה של הסטארט-אפ דמיסטו ב-2019 תמורת 560 מיליון דולר. פאלו אלטו נסחרת לפי שווי של 38 מיליארד דולר וצוק מכהן כיום כסמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה.

ברידג'קרו הוקמה ב-2019 על ידי עידן טנדלר, ברק שוסטר גויכמן וגיא איזנקוט, בנו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט. עד היום גייסה ברידג'קרו 18 מיליון דולר ממשקיעים כמו בטרי ונצ'רס (שהובילה את גיוס A), קרן NFX (שהובילה את סיבוב הסיד), כמו גם Sorensen Ventures ו-DNX Ventures ושורה של משקיעים פרטיים כולל מנהלים אבטחי מידע אמריקאים בכירים. החברה מעסיקה כיום 40 עובדים, מתוכם כ-30 עובדים בישראל.

טנדלר מכהן כמנכ"ל החברה, בעוד איזנקוט הוא סמנכ"ל המוצר ושוסטר גויכמן הוא סמנכ"ל הטכנולוגיות. שלושת מייסדי החברה עבדו בעבר בסטארט-אפ אבטחת מידע ישראלי, פורטסקייל, שנמכר ב-2018 לענקית הסייבר RSA, בסכום שהוערך אז ב-20 מיליון דולר.

הפלטפורמה של ברידג'קרו נועדה לאפשר למפתחים לתקן בעיות אבטחת מידע בלחיצת כפתור באמצעות אוטומציה של מנגנוני אבטחה של סביבות פיתוח בענן. האוטומציה של התהליך הזה נועדה לאפשר לחברות לבצע תהליכי פיתוח מהירים בסביבות ענן מבלי לסכן את אבטחת המידע שלהן. אולם ההצלחה המהירה של ברידג'קרו נבעה גם ממודל ההפצה שלה, שהתבסס פחות על אנשי מכירות הפונים למנהלי אבטחת המידע בארגון ויותר על יישום מודל של Product led growth שמאפשר למפתחים ואנשי דב-אופס להתנסות חינם במוצר ואז לרכוש אותו בעצמם מתקציב המחלקה שלהם. אנשי ברידג'קרו ינסו ליישם את המודל הזה כעת גם בפאלו אלטו הגדולה, שעדיין עובדת במודל הקלאסי של מכירת מוצרי סייבר לארגון כולו במסה.