גמידה סל גייסה 75 מיליון דולר בהלוואה המירה; בקופתה כ-200 מיליון דולר

ההלוואה ניתנת להמרה למניות גמידה סל לפי מחיר של 17.7 דולר למניה, פרמיה של כ-50% על מחיר המניה היום • מחיר ההמרה של המניה מגלם שווי של כמיליארד דולר לחברה

עופר גונן / צילום: ערן לביא
עופר גונן / צילום: ערן לביא

חברת תאי הגזע גמידה סל הודיעה על גיוס של 75 מיליון דולר בצורה של הלוואה המירה למניות, מקרן Higbridge Capital Management, שבבעלות ג'י. פי מורגן. ההלוואה נושאת ריבית שנתית של כ-5.875%, וניתנת להמרה למניות גמידה סל  לפי מחיר של 17.7 דולר למניה, פרמיה של כ-50% על מחיר המניה היום. שווי החברה בנאסד"ק הוא כ-700 מיליון דולר, ומחיר ההמרה של המניה מגלם שווי של כמיליארד דולר לחברה. גמידה סל תוכל לכפות המרה, אם המחיר יעלה על כ-23 דולר לפרק זמן שנקבע מראש.

גמידה מוחזקת בכ-5% על ידי חברת כלל ביוטכנולוגיה , הנסחרת בתל אביב לפי שווי של כ-354 מיליון שקל, ובכ-3% על ידי אלביט מדיקל , הנסחרת לפי שווי של 151 מיליון שקל. שתי חברות ההחזקה עברו בהצלחה את השנה האחרונה - מניית כלל ביוטכנולוגיה עלתה 120%. מניית אלביט מדיקל עלתה 73%.

גמידה סל פיתחה טכנולוגיה חדשה להרבות תאי גזע מבלי לאבד את התכונות או הצפיפות שלהם, והמוצר הראשון שלה הוא מח עצם להשתלה על בסיס דם טבורי. השיטה של החברה מאפשרת לטפל באמצעות דם טבורי גם במבוגרים, כאשר עד היום כמות תאי הגזע במנות הדם הטבורי הספיקו רק לילדים ומבוגרים במשקל של מתחת ל-45 קילו. תוצאות ניסוי שלב III שערכה גמידה סל הראו קליטה מהירה יותר של השתל ובניה מהירה יותר של מערכת החיסון אצל מי שקיבל את המוצר שלה לעומת הטיפול הרגיל. השימוש בדם הטבורי חוסך את הצורך למצוא מח עצם דומה חיסונית לזה של המטופל ומקל על תופעות שבהן מערכת החיסון תוקפת את הגוף, תופעות שיכולות להיות קטלניות.

לאחר התוצאות, ממתינה החברה לאישור המוצר ונערך לשווקו במהלך 2022. לדברי מנכ"ל כת"ב עופר גונן: "גמידה מקימה בימים אלה מפעל בקריית גת שיעסיק מאות עובדים. הסכום שגוייס יספיק לחברה עד למחצית השנייה של 2022, לממן את הקמת המפעל, היצור וההשקה המסחרית".

שי לנקרי, סמנכ"ל הכספים של גמידה סל, הוסיף כי: "רוב הייצור שלנו יהיה בקריית גת. יש גם מפעל של לונזה בהולנד אבל זה כדי ליצור המשכיות כי הם ייצרו עבור הניסוי הקליני שלנו. רוב הייצור יבוצע בישראל. השקענו במפעל כ-15-20 מיליון דולר והגיוס הנוכחי יאפשר להכפיל את המפעל בקריית גת. מכפילים את היכולות שלו. רוצים להגיע לשוק עם כושר יצור בכמות מספקת".

שוק השתלות מח העצם הרלוונטי למוצר של גמידה סל הוא כמה אלפי מטופלים בשנה, ועלות המוצר היא כמה מאות אלפי דולרים. לדברי גונן: "בתי החולים מקבלים חצי מיליון דולר עבור הטיפול. חברה שתאפשר להם לבצע את הטיפול ביעילות המרבית, תוכל לגבות חלק משמעותי מן הסכום הזה עבור המוצר שלה". על כן מעריכה החברה את פוטנציאל השוק בקרוב למיליארד דולר.

המוצר שמפתחת גמידה סל לטיפול בהשתלות מח עצם, נבדק היום בניסוי גם לטיפול בחולים עם אנמיה חרמשית. בנוסף, לגמידה סל מוצר נוסף המבוסס על תאים ממערכת החיסון (תאי NK) שעברו העשרה בטכנולוגיה של החברה, לשם טיפול בסרטן. המוצר נמצא בשלב I של הניסויים, בתקווה כי יביא תוצאות דומות לאלה של תאי גזע מסוג CAR-T , שגם הם מבוססים על שיפור תאי מערכת החיסון והשבתם לגוף כדי שילחמו בסרטן.

לנקרי: "בכנס הסרטן המוביל ASH, הוצג תחום ה-NK, בתור תחום מוביל שנמצא היום היכן ש-CAR-T היה לפני כמה שנים. השוק של הלימפומה הוא שוק של כ-120 אלף חולים בשנה. והמוצר שלנו השיג תוצאות מאוד מרשימות בניסוי קליני שלב I ב-19 חולים. אין הרבה חברות שיש להן את התוצאות שלנו ואת יכולות היצור והלוגיסטיקה שלנו".

לנקרי התייחס לניסוי ואמר, כי "אנחנו מקווים שחולה ראשון יכנס לניסוי עוד השנה. לקייט פארמה נדרש ניסוי יחיד לפני אישור. אני מאמין שגם אצלנו יידרש ניסוי אחד. וגם אם יידרש ניסוי נוסף, זה לא נורא. למוצר שלנו השתלת מח העצם, היה קשה יחסית לגייס חולים, כי שולבו בניסוי רק חולים שכבר אושרה להם השתלת מח עצם, ולא מצאו תורם. במוצר ה-NK, אנחנו מאמינים שיהיה קל לגייס חולים, לשמחתי בגלל התוצאות הניסוי שכבר הראינו, ולצערי כי עבור חולם רבים אין פתרונות אחרים טובים. יש לנו היום כסף לקדם כל מה שנראה לנו נכון לקדם".

לאחר הגיוס הנוכחי וגיוס ציבורי שערכה החברה לפני מספר חודשים, יש בקופתה כ-200 מיליון דולר. ככל הנראה לא יידרש לה ניסוי נוסף בזמן הקרוב. החברה מסרה בעבר כי היא עשויה לחתום על הסכם שיווק למוצר או הסכם אסטרטגי אחר לפני ההשקה, וכשהיא מצויידת במזומנים, היא יכולה לעשות זאת מעמדה חזקה יותר.

לנקרי ציין עוד, כי "אנחנו מאוד שמחים על העסקה כי היא מייצגת אמון בהזדמנות, בעצם זה שיש 50% פרמיה מעל מחיר הסגירה ביום החתימה. זה טוב לחברה כמו גמידה שגייסה בעבר בסכומים נמוכים מהשוק. יש אפשרות לקרוא לכסף בכל רגע נתון, וגם לסלק את ההלוואה בגמישות רבה".