הסכם הפצה לאייסקיור באמירויות; מניית החברה עלתה ב-150% בחודש

החברה שפיתחה מכשירים לצריבה בהקפאה של גידולים סרטניים הודיעה על חתימת הסכם שיווק בהיקף מינימלי של 16 מיליון דולר באמירויות ובמדינות נוספות במפרץ הפרסי • העלייה במניית החברה בחודש האחרון נבעה ככל הנראה מההנפקה למשקיעים פרטיים וההודעה על כוונת הרישום לנאסד"ק, וגם מחתימה של הסכם הפצה משמעותי באסיה, בנוסף להסכם הנוכחי

אייל שמיר, מנכ"ל אייסקיור / צילום: אייסקיור
אייל שמיר, מנכ"ל אייסקיור / צילום: אייסקיור

חברת המכשור הרפואי אייסקיור, שפיתחה מכשירים לצריבה בהקפאה של גידולים סרטניים, הודיעה על חתימת הסכם שיווק בהיקף מינימלי של 16 מיליון דולר באמירויות ובמדינות נוספות במפרץ הפרסי, לאורך שלוש שנים. ההסכם נחתם מול חברת Rise General Trading.

בעקבות ההודעה עולה מניית החברה ב-15% היום במסחר ושווי החברה עומד על 300 מיליון שקל. בחודש האחרון, כולל העליות של היום, עלתה החברה כ-150%.

אייסקיור פיתחה כאמור מכשיר המאפשר להזריק נוזל קר מאוד לתוך גידולים סרטניים, באמצעות מחט השומרת על בידוד כך שאיברים בדרך למטרה לא יפגעו. המערכת מיועדת להקפאה של גידולים שונים, כאשר התחום בו החלה החברה את פעילותה הוא בתחום הגידולים השפירים והממאירים בשד.

אייסקיור היא בשליטת (59%) הייקסיאנג לי, רופא ואיש עסקים סיני. לאחרונה גייסה החברה 15 מיליון דולר, בהובלת הייקסיאנג ומשקיעים פרטיים, והודיעה על כוונתה להיסחר בנאסד"ק. יו"ר החברה הוא רון מירון, בעבר מנכ"ל טבע ישראל ומאז בכיר ומעורב במספר חברות ביומד בורסאיות. המנכ"ל הוא איל שמיר, שכיהן בעבר בין היתר כמנכ"ל עדשות חניתה ומנהל תפעול בספאנטק.

הכנסות החברה למחצית הראשונה של 2020 עמדו על 6.4 מיליון שקל, גידול של מעל 200%, אם כי עדיין הכנסות מעט נמוכות אבסולוטית עבור חברת מכשור רפואי שכבר נמצאת כמה שנים בשוק. ב-2019 כולה היו ההכנסות 5.7 מיליון שקל. אייסקיור מדווחת כתאגיד קטן, אחת למחצית.

העלייה במניית החברה בחודש האחרון נבעה ככל הנראה מההנפקה למשקיעים פרטיים וההודעה על כוונת הרישום לנאסד"ק, וגם מחתימה של הסכם הפצה משמעותי באסיה, בנוסף להסכם הנוכחי.

בעבר ביקשה אייסקיור להיכנס לשוק האמריקאי על בסיס המוצר שלה להקפאה של גידולים שפירים בשד בלבד, אולם היא לא הצליחה לבנות הכנסות משמעותיות בארה"ב, ככל הנראה בגלל שילוב של מגבלות של הטכנולוגיה ואתגר השגת השיפוי מחברות הביטוח. כעת היא מעוניינת להיכנס לשוק האמריקאי בשנית, אחרי שתשלים ניסוי שיאפשר לה להרחיב את אישור ה-FDA שלה גם לטיפול בגידולים ממאירים.