סלקום ואקספון יפנו למגשר לפתרון המחלוקת ביניהן

בית המשפט שלח את החברות לגישור לתקופה של חודש, ולאחר מכן, אם לא יגיעו להבנות, יוכלו לפנות מחדש לבית המשפט לדון בצו המניעה

חזי בצלאל, בעלי אקספון / צילום: איל יצהר
חזי בצלאל, בעלי אקספון / צילום: איל יצהר

החברות סלקום ואקספון יפנו לגישור למשך כחודש - כך הוחלט היום (ד') בבית המשפט בעקבות בקשתה של סלקום להוציא צו מניעה לאקספון שלא לנהל משא-ומתן לניתוקה מהרשת המשותפת שלהם וחיובה לשלם עבור חלקה בהוצאות. אם הצדדים לא יגיעו להסכמות על המשך שיתוף-הפעולה ביניהן, כל חברה תוכל לפנות מחדש לבית המשפט לדון בצו המניעה.

הצדדים עדיין לומדים את פסק הדין, ונשאלת השאלה מה יהיה גורלו של החוב הנצבר שיש לאקספון כלפי סלקום על החודשים האחרונים שלא שילמה עבור חלקה ושימושיה ברשת.

בין סלקום לבין אקספון התגלעה מחלוקת, לאחר שאקספון החליטה לעצור תשלומים לסלקום במסגרת הרשת המשותפת שלהן. אקספון טוענת כי סלקום הפרה את ההסכם בעקבות רכישת גולן טלקום ללא הסכמתה של אקספון, מה שגורם לכך שהיא נאלצת לחלוק רשת במקום בין שלושה גורמים, בשניים בלבד.

מנגד, סלקום טוענת כי היא עדכנה את אקספון, שידעה על העסקה וגם המשיכה לשלם את חלקה אחרי שהעסקה למיזוג גולן הושלמה. סלקום טוענת כי אם אקספון רוצה לפרק את השותפות בין החברות, היא נדרשת לשלם עבור חלקה, ועד אז היא אינה יכולה לנהל משא-ומתן עם גורמים אחרים להעברת לקוחותיה אליהם.