הצוללת | פודקאסט

איך סערת השלג בצפון קשורה לכך שאפרסק ושזיף יהפכו לפירות חורף?

השבוע הזה החל עם שמש קיצית ומסתיים בסופת שלגים, והשיגעון הזה במזג האוויר עלול רק לגבור בכל העולם • מה אפשר לעשות וכיצד ישראל יכולה להוביל את התיקון להצלת כדור הארץ מאסון אקלימי? • הצוללת עושה סדר • האזינו

שלג בצפת / צילום: טליה בן לולו
שלג בצפת / צילום: טליה בן לולו

עקבו אחר פודקאסט 'הצוללת' בספוטיפיי, אפל פודקאסט, גוגל פודקאסט או באפליקציה האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה- RSS 

שלג בהרי ירושלים וברמת הגולן וכמויות משקעים מרשימות ברחבי הארץ הן בהחלט תמונות המספקות נחת לכל עם ישראל. אך למעשה משכיחות שרק בשבוע שעבר חופי ישראל התמלאו ברוחצים שנהנו משמש חמימה עם 28 מעלות.

המעבר הקיצוני הזה בין חום לקור הפך לדפוס שחוזר על עצמו בחורפים האחרונים: הרבה יותר ימי שמש, ואז בליצים של סופות וגשם. ובקיץ, חם מאוד, כשבכל שנה נדמה שחם יותר מהרגיל. אלו מהלכים שנראים לא רק בישראל, אלא בכל העולם, כששנת 2020 נרשמה כשנה החמה ביותר מאז שהתחילו המדידות.

הילה ויסברג מארחת בפודקאסט הצוללת את שני אשכנזי, כתבת כתבת הקיימות, האקלים והסביבה בכדי לעשות סדר במזג האוויר המשוגע. למה האקלים הופך קיצוני, האם יש קשר להתחממות הגלובלית, ומה האנושות יכולה לעשות בכדי לצמצם את הנזקים. ישראל יכולה להוביל את התיקון, אך במשרדי הממשלה אין מתקציב לכך. עיניי העולם נשואות כעת לבית הלבן ולנשיא ג'ו ביידן, שמבטיח לשנות את התפיסה העלומית מהיסוד. וגם: ביל גייטס כותב ספר ומסביר לתפיסתו איך האנושות יכולה להציל את עצמה.