הטירה ומשפחת האצולה. ברוכים הבאים לקרב שמסעיר את גרמניה

נסיך האנובר, ארנסט אוגוסט האב, בעלה של הנסיכה קרוליין ממונקו, תובע את בנו נסיך הכתר ארנסט אוגוסט הבן, בדרישה כי יחזיר לו טירה גרמנית שהעניק לו לפני עשור כדי שלא "תיפול" לידי הציבור כתוצאה מתרומה נדיבה של היורש

הסכסוך המשפחתי באחת ממשפחות האצולה העתיקות באירופה, של בית ולף
הסכסוך המשפחתי באחת ממשפחות האצולה העתיקות באירופה, של בית ולף

סכסוך משפחתי באחת ממשפחות האצולה העתיקות באירופה, בית ולף, צפוי להגיע בקרוב לבית משפט בגרמניה. במרכזו ניצבת טירת מאריינבורג, מבנה בסגנון נאו-גותי מהמאה ה-19, אחד מנכסי המשפחה המרשימים ביותר. הטירה הוענקה ביחד עם נכסים אחרים לפני יותר מעשור על ידי נסיך האנובר ארנסט אוגוסט (66) לבנו, נסיך הכתר ארנסט אוגוסט (37), אולם כעת דורש אותה האב חזרה - כדי למנוע את הפיכתה לנכס ציבורי בעקבות תרומה של הבן.

ארנסט אוגוסט האב הוא דמות צבעונית המוכרת לקוראי הטבלואידים האירופיים, ומי שנחשב לבעל בעיית אלכוהול קשה. הוא בגד באשתו, התחתן עם נסיכת מונקו, תועד משתין על ביתן טורקיה בתערוכה בינלאומית והיה מעורב בקטטות. הוא גם עשיר מאוד, נצר לאחת ההסתעפויות של שושלת האצולה האירופית הוותיקה, שאחראית גם לבית המלוכה הבריטי.

את אחד מנכסי המשפחה, טירת מריינבורג מדרום להאנובר, הוריש הנסיך בעודו בחיים לבנו הבכור (מנישואיו הראשונים) כבר ב-2004. ואולם היחסים בין השניים הלכו והידרדרו מאז, וכעת הוא תובע מבנו להשיב את הטירה לידי המשפחה. הבן, שלא הצליח לקיים את הטירה על ידי פתיחתה למבקרים או שימושים אחרים, תרם אותה למדינת המחוז סקסוניה התחתונה (נידרזקסן) בשנה שעברה. הרשויות במדינת המחוז הבטיחו להשקיע 27 מיליון אירו בשיפוצה ובשימורה, כמו גם לתחזק אותה באופן שוטף, משימה שנגסה בהון של נסיך הכתר. האב גם דורש נכסים אחרים שהועברו לבן בין השנים 2004 ל-2007.

האב, לפי הדיווחים בגרמניה, אינו נמצא במצב בריאותי טוב, והוא מתגורר "מבודד" בנכס משפחתי ביער באוסטריה, משם הגיש את התביעה. הוא נעצר בעבר על ידי המשטרה האוסטרית לאחר שאיים על שוטרים. הוא טוען בתביעה כי בנו "הזניח אותו" והתנהג ב"כפיות-טובה", ומונה שורה של מקרים שבהם נסיך הכתר פעל בניגוד לאינטרסים של המשפחה, והעביר פריטים היסטוריים כמו ציורים ופסלים למוזיאון של האנובר ללא תמורה. האב טוען כי הבן ניסה לסלק אותו מהקרן המשפחתית האחראית לנכסים.

הנסיך (בן 37), המנהל אורח חיים הרחק מהתקשורת, אמר בתגובה לכלי התקשורת כי התביעה "חסרת בסיס" ואמר כי לא יתייחס לפרטים נוספים כדי לא להביך את אביו. "כל ההאשמות מופרכות", אמר. הוא הבטיח לציבור כי הטירה תישאר פתוחה למבקרים וכי ההסכם המשפטי שנחתם עם הרשויות בסקסוניה תחתית "שריר וקיים". לא נקבע עדיין תאריך לשימוע.