יינות ביתן | בלעדי

נשארת בתמונה: הפניקס הגישה הצעה מעודכנת לרכישת יינות ביתן

זאת לאחר שביצעה בדיקת נאותות מקיפה • לפי הערכות, מדובר בהפחתת שווי מהותית ביחס להצעה הראשונה שניתנה • ההצעה החדשה של הפניקס מוגשת במקביל למגעים שמנהלת קבוצת יינות ביתן עם גורמים נוספים בענף, ביניהם אלקטרה צריכה וקרן אייפקס

נחום ביתן, בעל השליטה ברשת יינות ביתן / צילום: רמי זרנגר
נחום ביתן, בעל השליטה ברשת יינות ביתן / צילום: רמי זרנגר

קבוצת המשקיעים בהובלת הפניקס הגישה הצעה חדשה לרכישת מניות מקבוצת יינות ביתן - כך נודע לגלובס. לפי הערכות בענף, מדובר בהפחתת שווי מהותית ביחס להצעה הראשונה שניתנה. 

ההצעה הזו ניתנה עתה לאחר שהקבוצה ביצעה בדיקת נאותות מקיפה לרשת שבשליטת נחום ביתן, והיא מוגשת במקביל למגעים שמנהלת קבוצת יינות ביתן עם גורמים נוספים בענף, ביניהם אלקטרה צריכה בניהולו של צביקה שווימר, ובמקביל למגעים מול קרן אייפקס בהובלת זהבית כהן, יחד עם שותפה ובעל השליטה בחברת אס.אר אקורד, עדי צים.

את ההצעה החדשה הזו מגישה כעת הפניקס לאחר שלפני כשלושה חודשים דווח כי קבוצת משקיעים בהובלתה חתמה על מזכר הבנות עם קבוצת הקמעונאות יינות ביתן-מגה לרכישה של 45% ממניותיה תמורת 400 מיליון שקל.

במסגרת ההצעה הקודמת, הפניקס הייתה אמורה להזרים סכום של כ-200 מיליון שקל תמורת 20% מהמניות, כשיתרת המניות תתחלק בין קרן כלירמרק, ארקין השקעות וברק קפיטל. את הקבוצה מוביל צביקה מאנס, מנכ"ל ברק קפיטל חיתום.

הפניקס היא קבוצת הביטוח והפיננסים הגדולה ביותר בשוק המקומי במונחי שווי שוק, עם שווי חברה של יותר מ-6.5 מיליארד שקל. בקבוצה יש שורה של גופים מוסדיים, ובכללם בית ההשקעות אקסלנס. את ההשקעות של הקבוצה מנהל חגי שרייבר, ואת הקבוצה מנהל אייל בן סימון.

קבוצת יינות ביתן-מגה מונה 148 סניפים, ולה מחזור מכירות של קרוב ל-3.5 מיליארד שקל.