מיטב דש תרכוש מהפניקס את קרנות הפנסיה של הלמן אלדובי ב-45 מיליון שקל

היקף הנכסים המנוהלים במסגרת הפעילות הנמכרת - כ-4.3 מיליארד שקל

אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש / צילום: ישראל הדרי
אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש / צילום: ישראל הדרי

אחרי ההסכם למכירת בית ההשקעות הלמן אלדובי לידיה של קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס, סיכמה האחרונה על מכירת קרנות הפנסיה של בית ההשקעות לידי המתחרה מיטב דש, תמורת 45 מיליון שקל. לפי העדכון של הלמן אלדובי בנושא, בכוונתה של הפניקס לחתום על עסקת המכירה לאחר השלמת הסכם המיזוג בינה ובין הלמן אלדובי, שנחתם כבר בדצמבר 2020.

השלמת מכירת פעילות הפנסיה של הלמן אלדובי למיטב דש, הדורשת התקיימות כמה תנאים, נקבעה עד לסוף חודש מאי, ובמקרה שבו לא תושלם כמתוכנן, "מעמדה של קרן הפנסיה החדשה המקיפה שבניהול החברה (הלמן אלדובי, א' ל') כקרן שאושרה על-ידי הממונה על שוק ההון כקרן ברירת מחדל - יבוטל".

במיטב דש התחייבו לשמור לפחות 70% מעובדי החברה בפעילות קרנות הפנסיה הנמכרות "במשך תקופה של 12 חודשים לפחות ממועד ההשלמה". לפי הנתונים שהציגה הפניקס בעדכון על אודות העסקה, סך היקף הנכסים המנוהלים במסגרת פעילות קרנות הפנסיה המדוברת עומד על כ-4.3 מיליארד שקל, נכון לסוף חודש ינואר.

במיטב דש הסבירו, כי "תחום החיסכון ארוך הטווח, והפנסיה בפרט, הינו מנוע צמיחה לחברה, ועם השלמת הרכישה, תנהל החברה נכסי עמיתים בשווי של כ-20 מיליארד שקל בקרנות הפנסיה".

הפניקס רצתה לרכוש כבר בסוף שנת 2019 את הפעילות העיקרית של הלמן אלדובי - ניהול הגמל והפנסיה - אבל זה לא קרה, ובסופו של דבר היא סיכמה על רכישת בית ההשקעות בסוף 2020.

זאת לאחר שגם אלטשולר שחם גמל ופנסיה הגישה הצעה מפתיעה לרכישת הלמן אלדובי, אולם לאחר מגעים עם ועדה שמינה דירקטוריון הלמן אלדובי, החליט אלטשולר שחם לפרוש מהמרוץ לרכישה, מה שאפשר את רכישת בית ההשקעות על-ידי הפניקס.

במסגרת העסקה שסוכמה לפני מספר חודשים, נקבע כי הפניקס ירכוש את הלמן אלדובי תמורת 275 מיליון שקל - פרמיה של כמעט 160% על שווי הלמן אלדובי באמצע יולי 2020 - רגע לפני הצעת הרכש של אלטשולר שחם גמל.

העסקה כוללת את כל פעילות בית ההשקעות, שנוסד ב-1995 ונהפך לציבורי ב-2017, באמצעות מיזוג לשלד בורסאי. מבחינת הפניקס החשיבות בעסקה נסובה סביב פעילויות הגמל והפנסיה של הלמן אלדובי, בהיקף של כ-20 מיליארד שקל בגמל, שיתווספו לנכסים בהיקף של יותר מ-200 מיליארד שקל שקבוצת הביטוח והפיננסים כבר מנהלת.