הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה בת"א ננעלה בעליות: סלקום וגילת קפצו ביותר מ-7%

מדד ת"א 35 טיפס ב-0.3% ומדד ת"א 90 ננעל בעלייה של כ-1.1% • מחזור המסחר הסתכם בכ-1.8 מיליארד שקל • אלקו הגישה הצעה לרכישה של בין 27% ל-29% מהון המניות של חברת השקעות דיסקונט, באותם תנאים שהגישה מגהאור, תמורת 400 מיליון שקל

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:25

יום המסחר בבורסה ננעל בעליות. מדד ת"א 35 טיפס ב-0.3% ומדד ת"א 90 ננעל בעלייה של כ-1.1% . מחזור המסחר הסתכם בכ-1.8 מיליארד שקל .

עליות בולטות רשמו מניות גילת , סלקום , אנלייבקס , דמרי, נובה , בזן, טבע , וויטסמוק ואורמת.

מנגד, ירידות חדות רשמו לייבפרסון, סונוביה ואקסיליון. 

בשוק האג"ח נרשמו ירידות של 0.4%-0.5% בממשלתיות השקליות הארוכות, במקביל להמשך הירידות באג"ח ממשל אמריקאי לטווחים ארוכים.

14:44

המסחר בתל אבי מתנהל בטריטוריה הירוקה כשברקע החוזים בניו יורק צבועים בירוק.

גילת עולה ב-8%, נובה ב-5%, סלקום קופצת ב-7.5% על רקע העלאת מחירים של הוט המתחרה בתחום הטלביזיה.

מחזור המסחר מסתכם ב-830 מיליון שקל.

12:30

אלקו הגישה הצעה לרכישה של בין 27% ל-29% מהון המניות של חברת השקעות דיסקונט, באותם תנאים שהגישה מגהאור שעתידה לרכוש עד 29.9% ממניותיה של דסק"ש, וזאת תמורת 400 מיליון שקל.

11:20

חברת הוט מעלה מחירים. לדברי החברה עדכון המחיר נובע מהתייקרות חדה בעלויות התוכן בשנים האחרונות, לרבות עלויות זכויות השידור של אירועי ספורט. עדכון המחירים לחלק מלקוחות החברה ייכנס לתוקף החל מה-1 במרץ וללקוחות אלה יישלח עדכון מבעוד מועד.

וויטסמוק החלה את פעילות הבלוקצ'יין ותעסוק, בעצמה או באמצעות חברות בנות או שותפויות ייעודיות, במסגרתה תציע החברה מכשירים פיננסיים עבור משקיעים מוסדיים וכשירים, שיאפשרו חשיפה לנכסי בסיס דיגיטליים; ותבצע עבור עצמה, באמצעות חלק מסויים מהונה העצמי וכספים שתגייס, פעילות מסחר אלגוריתמי בנכסים דיגיטליים באסטרטגיות השקעה נושאות סיכון.

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעליות לאחר הירידות החדות שנרשמו אתמול. מדד ת"T 3 עולה ב-0.5%, ת"א 90 מטפס בשיעור זהה ומדד הבנקים עולה ב-0.7%.

5 דברים שכדאי לדעת לפני הפתיחה בת"א

1. לקראת הפתיחה בבורסה: האם הקאמבק יגיע גם לתל אביב?

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח בהמשך לירידות החדות שנרשמו אתמול ועל רקע הנעילה המעורבת שנרשמה אמש בניו יורק בתום יום ממסחר תנודתי. מדד נאסד"ק נחלש ב-0.5%, מדד דאו ג'ונס ננעל ביציבות עם עלייה קלה ומדד S&P 500 התקדם ב-0.1%. היום נפתח בירידות חדות, ומדד נאסד"ק אף נפל ביותר מ-3% במהלכו. המדדים זינקו בחזרה לאחר שיו"ר הפד ג'רום פאוול הקל בעדותו החצי שנתית בסנאט על החששות מאינפלציה.

אתמול הסתיים המסחר בירידות: מדד ת"א 35 ירד ב-2%, מדד ת"א 125 איבד 2.4% ומדד ת"א 90 נסוג 2.6%. כל המדדים הענפיים ננעלו בירידות. הירידות החדות ביותר נרשמו במדד ביומד, שצנח ב-9.7%. מדדי גלובל בלוטק וטכנולוגיה רשמו ירידות של 7.2% ו-5.5%, בהתאמה. מדד בנקים איבד 1.5% ומדדי פיננסים, נפט וגז ונדל"ן איבדו 0.7%-0.9%.

2 . פאואל מפיג את החשש משינוי מדיניות הפד

יו"ר הפד ג'רום פאוול אמר בעדותו אתמול בסנאט כי האינפלציה עודנה "רכה" וכי עליית תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב לא צפויה להביא לשינוי מדיניות לפני התאוששות הכלכלה. לדבריו "לכלכלה יש עוד דרך ארוכה כדי להגיע ליעדי התעסוקה והאינפלציה וסביר שייקח זמן מה כדי להשיג התקדמות משמעותית". פאוול ציין כי "מחויב להשתמש בכל מגוון הכלים כדי לתמוך בכלכלה ולסייע לוודא שההתאוששות מהתקופה הקשה הזו תהיה איתנה ככל שניתן". בכך פאואל הפיד את חששות המשקיעים כי העלאת הריבית תגיע מוקדם מכפי שציפו.

3. הדואליות יספקו תמיכה

המניות הדואליות צפויות לספק תמיכה קלה למדד ת"א 35. עם פער ארביטראז חיובי שבות פריגו (2.1%), סאפיינס (2.1%), נייס (1.2%), נובה (3%), איי.סי.אל (0.9%) ואורמת (2.3%). עם פער ארביטראז שלילי שבות אופקו (3%), טאואר (0.3%), טבע (0.9%) ולייבפרסון (5.6%). 

4. הקריפטו מתאושש

הביטקוין חוזר לקדמת הבמה וקופץ ב-6% לרמה של מעל ל-51,000 דולר. גם יתר המטבעות הקריפטוגרפיים מטפסים לאחר ירידות חדות אתמול, שהגיעו עם דבריה של שרת האוצר האמריקאי כי מדובר במכשיר "לא יעיל וספקולטיבי".

5. העלאת מס רווחי הון בהונג קונג לראשונה מאז 1993

בורסות אסיה נסחרות הבוקר בהססנות ובמגמה מעורבת, למרות ההתאוששות המרשימה שנרשמה אמש בוול סטריט לאחר דבריו של יו"ר הפד ג'רום פאואל כי הכלכלה רחוקה מיעדי האינפלציה והתעסוקה ובכך הפיג את חששות המשקיעים מפני שינוי מדיניות של תמיכה רחבה. 

מדד הניקיי מאבד 0.9%, שנחאי יורדת ב-1.5%, הונג קונג מאבדת 1.9% בצל העלאת מס רווחי הון לראשונה מאז 1993, מה שמביא למחיקה של 7.6 טריליון דולר בבורסה  לצלילה הגדולה ביותר מזה למעלה מ-5 שנים.