כ-20 נוסעים שנחתו בנתב"ג, חלקם זרים, נתפסו עם אישורים מזויפים

מדובר בנוסעים שהגיעו מארה"ב בטיסת יונייטד שנחתה אחה"צ, שנתפסו לאחר שהציגו אישורי מזויפים של ועדת החריגים • יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, דרש להתייחס בחומרה למקרים הללו, כשהוא התכוון למעצר ולהגשת כתבי אישום

נתב"ג בימי קורונה / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
נתב"ג בימי קורונה / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

נוסעים שהגיעו ארצה עם אישורים מזויפים של ועדת החריגים נתפסו בנתב"ג: מדובר בנוסעים שהגיעו מארה"ב בטיסת יונייטד שנחתה היום (ד') אחר-הצהריים מניו יורק. שתי משפחות נתפסו כשהציגו אישורים מזויפים: משפחה אחת של אזרחים זרים בת 13 נפשות ומשפחה שנייה של שמונה נפשות ובה האם ישראלית והאב זר. על פי התקנות אזרחים זרים רשאים להיכנס לישראל רק במקרים של צורך בהשתתפות בלוויה. כלל האזרחים מחויבים להציג אישור של ועדת חריגים לפני העלייה לטיסה לארץ.

נושא הזיופים נידון היום בוועדת הכלכלה כאשר ד"ר אשי שלמון, הממונה על היחסים הבינלאומיים בממשרד הבריאות, אמר כי אלפי זיופים נתפסים בנתב"ג. לשמע הדברים נזעק יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי וביקש לדעת האם הוגשו כתבי אישום נגד אותם אנשים שהוא הגדיר "סוררים". נציגת משרד המשפטים שעלתה לדיון לדרישת היו"ר לא סיפקה תשובות לשאלה ומרגי טען כי יש להתייחס בחומרה למקרים הללו, כשהוא התכוון לישיבה במעצר ולהגשת כתבי אישום.

מרשות ההגירה והאוכלוסין נמסר כי: "בטיסת יונייטד שנחתה מניו יורק הגיעו 2 משפחות. משפחה אחת של אזרחים זרים, בת 13 נפשות, הציגו אישורים מזוייפים של ועדת החריגים וכניסתם מסורבת. הם מתוכננים לעלות על טיסה חזרה עוד הלילה. משפחה שניה, אם ישראלית, אב זר ושישה ילדים. הגיעו גם הם עם אישורי ועדת חריגים מזויפים. הנושא מטופל נקודתית בהתאם לנתונים שלהם. כך או כך הוזעקה משטרה לטפל בזיוף המסמכים- מה שמהווה עבירה פלילית".