סגירת השמיים: שלוש עמותות דורשות מהממשלה לפרסם את כל נתוני ועדת החריגים

בדרישה נכתב כי "העובדה ששלוש העמותות פנו אליכם באותו עניין וללא תיאום ביניהן מעידה על חשיבותו של המידע המבוקש" • המידע המבוקש הוא מספר הבקשות שהוגשו ליציאה ולכניסה מהארץ, מספר הבקשות שאושרו ומספר הבקשות שנדחו, לרבות הנימוקים לדחייה

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מיכל רז-חיימוביץ, גלובס
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מיכל רז-חיימוביץ, גלובס

עוד לפני שידור הכתבה שעוררה סערה בחדשות 12 פנו התנועה לחופש המידע, עמותת "הצלחה" והתנועה לאיכות השלטון לשרת התחבורה מירי רגב, למשרד ראש הממשלה, למשרד הבריאות, למשרד לשיתוף-פעולה אזורי ולרשות ההגירה והאוכלוסין, בדרישה לפרסום מיידי ושוטף של מידע מתוך ועדת החריגים הדנה בבקשות יציאה מישראל וכניסה אליה - "בשים לב לחוסר בהירות בפרסומים השונים באשר לרשות האחראית על ועדת החריגים".

הדרישה היא לקבל מידע מיום הקמת הוועדה ועד ליום קבלת המענה, כלומר כשהיא פעלה תחת שלושה משרדים ממשלתיים בגלגולים השונים. המידע ששלוש העמותות מבקשות לקבל הוא מספר הבקשות שהוגשו ליציאה ולכניסה מהארץ, לרבות העתקים מהבקשות, מספר הבקשות שטופלו, מספר הבקשות שאושרו ומספר הבקשות שנדחו, לרבות הנימוקים לדחייה.

עוד מבקשות העמותות לקבל את זהות חברי הוועדה, תפקידיהם ושיוכם הארגוני לאורך כל תקופת פעולת הוועדה: "העובדה ששלוש העמותות פנו אליכם באותו עניין וללא תיאום ביניהן מעידה על חשיבותו של המידע המבוקש ועל עוצמתו של האינטרס הציבורי. יש להוסיף לכך את העובדה שבימים האחרונים ניכר כי ועדת החריגים ופועלה אינם יורדים מסדר היום הציבורי והתקשורתי, וזאת בין היתר לאור החלטות תמוהות ובעייתיות של הוועדה (לרבות החלטה אחת לפחות שעלתה באופן מצער בחיי אדם שכניסתו לישראל סורבה)".

העמותות מזכירות כי על-פי חוק יש להשיב לבקשה ללא דיחוי ולא יאוחר מ-30 ימים מעת קבלתה.