יאיר נתניהו חויב לשלם 500 אלף שקל לאחר שהפסיד בתביעת דיבה

יאיר נתניהו רמז בשני ציוצים על קשר אינטימי בין פעילה של מפלגת כחול לבן ליו"ר המפלגה בני גנץ - ונתבע על-ידה • נתניהו הבן לא הגיש כתב הגנה וטען כי לא קיבל את התביעה, אך באוגוסט 2020 התייחס לתביעה ואמר כי מדובר בתביעת השתקה מגוחכת שדינה להידחות

יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף, גלובס
יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף, גלובס

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, חויב על-ידי בית המשפט השלום בכפר סבא לפצות את דנה כשדי בסכום של 500 אלף שקל, לא כולל הוצאות משפט ושכר-טרחת עורכי דין, במסגרת תביעת לשון הרע.

פסק הדין ניתן בהיעדר הגנה, לאחר שכתב התביעה הוגש באוגוסט 2020 והומצא בדואר רשום לביתו של נתניהו, אולם יאיר נתניהו לא הגיש עד היום את כתב ההגנה.

את התביעה הגישה צעירה בשם דנה כשדי, התומכת בבני גנץ ובמפלגת כחול לבן. הרקע לתביעה הוא שני ציוצים של יאיר נתניהו בהם רמז בחשבון הטוויטר שלו, ללא שום זיקה למציאות, לקשר אינטימי בינה לבין גנץ, כך על-פי כתב התביעה.

כשדי ציינה בתביעתה כי יאיר נתניהו יצר "קשר ברור, מיני, אינטימי וזוגי בין התובעת לבין גנץ - דבר שאין לו כל אחיזה או קשר למציאות".

הידיעה על פסק הדין בהיעדר הגנה פורסמה לראשונה באתר ביקורת התקשורת "העין השביעית". יאיר נתניהו טען בתגובה כי הוא כלל לא קיבל את כתב התביעה, ומשום כך לא הגיש כתב הגנה.

באוגוסט 2020 הגיב נתניהו כי זו "תביעת השתקה מגוחכת, הזויה וחסרת כל בסיס, אשר כל מטרתה להביא פרסום, ושדינה להידחות".

מטעמו של יאיר נתניהו נמסר: "אותו עורך דין ואותה השיטה. מדובר בהחלטה שמתקבלת באופן אוטומטי במקרים בהם לא מוגש כתב הגנה בתוך 60 ימים. בדיוק כמו במקרה התביעה ההזויה של אבי אלקלעי, גם כאן מעולם לא הוגש ליאיר כתב תביעה, ולכן גם לא הוגש כתב הגנה, ובכוונת יאיר לערער על ההחלטה. לא רק שדינה של התביעה ההזויה הזאת להימחק, אלא שיאיר מתכוון להגיש תביעה משלו נגד אביה של כשדי על פוסט מכפיש ומלא דיבה שפרסם עליו".

עו"ד רון לוינטל, המייצג את דנה כשדי, מסר כי "ביחס הפוך לקלות והנפיצות של פרסומי לשון הרע שמופצים על-ידי הנתבע, כך מוערמים קשיים רבים להמצאת כתבי תביעה בתביעות המוגשות נגדו.

"פעם נאמר שאפשר להמציא רק בדואר רשום, פעם נאמר שצריך למסור במשרד ראש הממשלה, פעם לשלוח לעורך דינו, ופעם עורך דינו לא מוכן לקבל. פעם לבית בקיסריה, פעם לבית ברחוב עזה ופעם לבית ברחוב בלפור.

"ראוי כי מי שמצייץ ללא הרף על כל אדם ודבר, ובעצמו תבע דיבה על פרסומים ברשתות, יתמודד עם התביעות המוגשות נגדו. ובאין הגנה, ואחרי שהגיב על התביעה בכלי התקשורת עם הגשתה, יתמודד עם פסקי הדין המתקבלים נגדו.

"אשר לביטול הבטוח, המחיקה הבטוחה והיות התביעה הזויה - לא אתנבא, משום שאין לי את הסגולות המתאימות".