קפריסין מפרסמת מתווה תיירות בחלוקה לצבעים; איך הוגדרה ישראל?

קפריסין מפרסמת את מתווה התיירות הנכנסת שלה: כל מדינה תשתייך ל"צבע אחר", שמשמעותו קטגוריה בהתאם למצב התחלואה במדינה, ושעל-פיו יותאמו דרישות הכניסה • ישראל הוגדרה בשלב זה כמדינה "אפורה" - מה זה בעצם אומר?

פאפוס, קפריסין / צילום: גיל לופו
פאפוס, קפריסין / צילום: גיל לופו

קפריסין מפרסמת את מתווה התיירות הנכנסת שלה: כל מדינה תשתייך ל"צבע אחר", שמשמעותו קטגוריה בהתאם למצב התחלואה במדינה, ושעל-פיו יותאמו דרישות הכניסה לקפריסין. החלוקה היא לפי מדינה ירוקה, כתומה, אדומה ואפורה.

הנכנסים ממדינה ירוקה יידרשו רק למלא טופס הצהרת בריאות לפני הטיסה. ההנחיה הזו תקפה מ-1 באפריל, ולפני כן הנוסעים יידרשו לבצע בדיקת קורונה לאחר הנחיתה (על חשבון המדינה). המדינות הירוקות כוללות את אוסטרליה, סינגפור, איסלנד, ניו זילנד וערב הסעודית.

הנכנסים ממדינה כתומה יידרשו, בנוסף לטופס, להציג בדיקת קורונה שלילית שנעשתה 72 שעות לפני טיסה. המדינות הכתומות כוללות את סין, דנמרק, תאילנד, הונג קונג, נורבגיה, דרום קוריאה ועוד.

הבאים ממדינה אדומה יידרשו, בנוסף לבדיקת הקורונה שלפני הטיסה, לבצע בדיקה נוספת לאחר הנחיתה בקפריסין (בעלות של כ-30 אירו לנוסע, תקף מגיל 12). תוצאות יתקבלו לאחר שלוש שעות. רשימת המדינות האדומות כוללת את צרפת, בלגיה, קרואטיה, יוון, הונגריה, איטליה, פורטוגל, רומניה, ספרד ואחרות.

הנכנסים ממדינה אפורה לא יידרשו לבדיקת קורונה נוספת לאחר הנחיתה, אולם יהיו מחויבים בבידוד למשך 14 ימים עם הגיעם לקפריסין.

מדינות שלא מופיעות בקטגוריות הצבעים שמפורסמים באתר משרד התיירות הקפריסאי, משתייכות לקטגוריה האפורה - ובכללן גם ישראל. המשמעות היא שהישראלים יידרשו להציג אישור בכניסה לקפריסין, לבצע בדיקת קורונה לפני הטיסה ולהיכנס לבידוד של 14 ימים לאחר הנחיתה שם. במצב כזה, מי שתכנן לבלות באי השכן בחופשת הפסח, כנראה יצטרך לחשב מסלול מחדש.

בכל מקרה, הנוסעים יידרשו לבדוק מהו ססטוס המדינה שלהם, שמשתנה בהתאם לנתוני התחלואה העדכניים.