הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בירידות: ת"א 35 איבד 0.75%, לייבפרסון איבדה 7%

מדד הביומד בלט בירידות של יותר מ-5% • אפי נכסים עלתה ב-4% נגד המגמה, לאומי קפצה ב-2.3%, מנגד נייס איבדה 2.5% • נייר חדרה עלתה ב-7.4% על רקע הדוחות והמלצה חיובית של פועלים

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 17:28

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בטריטוריה האדומה, בדומה לסנטימנט מעבר לים. מדד ת"א 35 איבד 0.75%, ת"א 90 השיל 0.7% ומדד הביומד איבד כ-5%.

פריון צנחה ב-13.5%, גילת נפלה בשיעור דומה, מנייתה של אפי נכסים עלתה ב-4% נגד המגמה, לאומי קפצה ב-2.3%, מנגד נייס איבדה 2.5%.

נייר חדרה עלתה ב-7.4% על רקע הדוחות והמלצה חיובית של פועלים.

דיפלומט אחזקות בע"מ השלימה הנפקה ראשונית לציבור (IPO) של מניות וגייסה כ-300 מיליון שקל.

חברת דלתא  השלימה הנפקה ראשונה לציבור (IPO) של דלתא ישראל, כאשר כבר בימים הקרובים יחלו מניות דלתא ישראל מותגים להיסחר בבורסה בתל אביב. בהנפקה גייסה דלתא ישראל כ-263 מיליון שקל (ברוטו) לפי שווי חברה של כ-1.3 מיליארד שקל, (אחרי הכסף).

לאומי שוקי הון העלה את מחיר היעד למניית בז"ן ל-1.05 ש"חשקלים, המשקף אפסייד של 41%. "מגזר הזיקוק שהיה בחזית הסגרים בעולם, מפגין סימני התאוששות עם תחילת עונת האביב", כתבו בלאומי.

ההנפקה בוצעה לפי שווי של כ-1.5 מיליארד שקל (אחרי הכסף).

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-3.2 מיליארד שקל.

17:00

בנק הפועלים מעלה המלצה למניית פריגו  מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר" בסיכון בינוני, ואת מחיר היעד למניה מ-53 דולר ל-59 דולר, וזאת אחרי ההודעה על מכירת חטיבת תרופות המרשם ( Rx ) עליה דיווחה החברה השבוע.

לדברי האנליסט ירון פרידמן, "נוכח השיפור במצבה של פריגו, מיקוד הפעילות בתחום מוצרי הצריכה, חיזוק המאזן באופן משמעותי הצפוי בעקבות מכירת פעילות ה- Rx באופן שיאפשר לחברה לבצע מהלכי רכישה משמעותיים בתחומי הליבה, והבטחון שמפגינה ההנהלה ביעדיה לשנים הבאות, אנו מעלים את המלצתנו למניית החברה".

פרידמן מדגיש, כי הקשר היחיד שהיה עד כה לפריגו עם ישראל היה בפעילות הגנריקה, שחלק ניכר ממוצריה מיוצר במפעל החברה בירוחם. לדבריו "לאחר מכירת הפעילות, אנו סבורים כי גברה הסבירות למחיקתה של פריגו מהמסחר בבורסה בתל אביב, אולם לפי שעה אין כל הודעה מצד החברה בנושא".

15:05

מגמה מעורבת בבורסה. מדד ת"א 35 נסוג בכ-0.4% ומדד ת"א 90 עבר לעלייה קלה. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל. 

עליות בולטות רושמות מניות ויקטורי , דלק רכב, דמרי, מיטרוניקס  וקמטק. 

13:00

מחריפות הירידות בבורסה. מדד ת"א 35 נסוג בכ-1% ומדד ת"א 90 יורד בכ-0.7%. מחזור המסחר מסתכם בכ-935 מיליון שקל. 

האנליסטית רוני סלוצקי מלאומי פרטנרס מגיבה לפרסום תוצאות נייר חדרה  וכותבת כי "למרות ירידה בהכנסות (שנבעה מירידה במחזור ההכנסות של מגזר ניירות לכתיבה בשל משבר הקורונה) החברה העלתה את שיעור הרווח הגולמי בכ-5% בשל התייעלות וגידול בתפוקות. לאור שינוי מגמה במחירי גלילי הנייר לקרטון ובמחירי התאית, ביחד עם צעדי התייעלות של החברה ותוכניות להמשך התייעלות (הסבת המכונה), אנו מותירים את המלצתנו על 'קנייה' ומעדכנים את מחיר היעד (בעקבות הצפי להמשך שיפור) לכ- 240 שקל למניה".

11:00

בשוק האג"ח נרשמות ירידות של 0.1%-0.2% בממשלתיות השקליות הארוכות. נגיד בנק ישראל אמיר ירון, אמר בראיון ל-CNN שלשום, כי למרות העלייה החדה הצפויה בצמיחה והעלייה בסביבת האינפלציה, ריבית בנק ישראל תיוותר "נמוכה למשך זמן רב".  ירון הדגיש כי הריבית תיוותר נמוכה לאורך זמן ("LOWER FOR LONGER"), לאור רמת האבטלה הגבוהה והעובדה שציפיות האינפלציה נמצאות רק בתחתית תחום היעד של בנק ישראל. נציין כי שוק ההון מתמחר כעת כי האינפלציה שנה קדימה תהיה כ-1.1%, בגבול התחתון של יעד בנק ישראל. 

חברת נובולוג  מדווחת היום כי חתמה על הסכם לרכישת 75% ממניות חברת AML - המעבדה הרפואית הפרטית הגדולה בישראל המספקת שירותי מעבדה מלאים למוסדות רפואיים ישראליים ולמטופלים פרטיים. היקף העסקה כ-21 מיליון שקל. 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה שלילית, כשמדד ת"א 35 נסוג בכ-0.6% ומדד ת"א 90 יורד בכ-0.3%. 

ירידות בולטות רושמות גילת , אפריקה מגורים, טאואר , נייס, ג'נסל , אקסיליון ולייבפרסון. 

08:55

בשוק המט"ח הדולר מתחזק הבוקר בכ-0.7% ונסחר סביב 3.31 שקלים והאירו מתחזק בשיעור דומה ונסחר סביב 3.993 שקלים. 

משק אנרגיה דיווחה הבוקר על הפסד של כ-11 מיליון שקל ב-2020, בדומה להפסד ב-2019. החברה צופה שב-2021 תרשום EBITDA של כ-52 מיליון שקל (חלק החברה בפרויקטים). בנוסף, הכנסותיה צפויות להסתכם בכ-69 מיליון שקל השנה, לעומת כ-10 מיליון שקל אשתקד.  

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה שלילית

 יום המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר תוך המשך המגמה השלילית, לאחר שאתמול ננעל יום המסחר בבורסה בירידות, במקביל לעלייה בתשואות בשוק האג"ח הממשלתי. מדד ת"א 35 נסוג בכ-1.1% ומדד ת"א 90 ננעל בירידה של כ-0.6%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל. 

בוול סטריט הסתיים אמש המסחר בירידות, בהובלת מדד הנאסד"ק שצנח בכ-2.7%. 

2. ירידות באסיה; התשואות על אג"ח אמריקאיות עולות

התשואה על האג"ח האמריקאיות ל-10 שנים עומדת כעת ברמה של כ-1.48% לאחר שרשמה אתמול עלייה חדה. איב בונזון, מנהל ההשקעות הראשי של יוליוס בר, כותב בסקירתו השבועית כי "תשואות אג"ח ממשלת ארה"ב נמצאות בעלייה מסיבות טובות. ממשל ביידן מסיים את חבילת התמריצים הענקית, בעוד שהצריכה הפרטית וגם ההוצאות ההוניות נמצאות במסלול מובהק כלפי מעלה. אנו מעריכים כי הפד רואה פחות דחיפות בשמירה על תשואות האג"ח, ככל שהצמיחה אמורה לנצח את התחזיות". 

המדדים באסיה נסחרים בשעה זו בירידות של 1.7%-2.3%. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות ירידות קלות.

3. עונת הדוחות: נייר חדרה ומשק אנרגיה

המניות הדואליות צפויות להעיק על מדד ת"א 35. עם פער ארביטראז' שלילי שבות אופקו (3.1%), אנלייבקס (11%), גילת (8%), לייבפרסון (3.6%) ונייס (1.8%). מנגד, טבע  חזרה עם פער חיובי של כ-1% ונובה 1.7% והן צפויות לעלות הבוקר.  

במסגרת עונת הדוחות יפרסמו היום תוצאות, בין השאר, נייר חדרה  ומשק אנרגיה .

4. הנפט סביב ה-64 דולר לחבית; הביטקוין שב לרדת

הנפט מסוג ברנט נסחר כעת בעלייה של כ-0.7% לרמה של 64.5 דולר לחבית, לאחר שאתמול רשם עלייה חדה. מחיר הביטקוין ממשיך להיסחר בתנודתיות גבוהה וכעת רושם ירידה של כ-3% מתחת ל-50,000 דולר.

5. מאקרו: נתוני האבטלה והמכירות הקמעונאיות בגוש האירו

בתחום המאקרו, היום יתפרסמו בגוש האירו נתוני האבטלה והמכירות הקמעונאיות. בארה"ב יתפרסמו נתוני הפריון והתביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע האחרון (צפי לכ-760 אלף תביעות).