פתיחת עולם התרבות: תפוסת הקהל בהופעות ובמגרשי הספורט גדלה

שר הבריאות אדלשטיין ושר התרבות טרופר סיכמו על מתווה חדש לפתיחת עולם התרבות, שמגדיל את כמות האנשים שיכולים להיכנס לאולמות • בנוסף הותר לקיים הופעות בעמידה

תאטרון הקאמרי / צילום: כדיה לוי
תאטרון הקאמרי / צילום: כדיה לוי

לקראת הבאת תקנות הקורונה לאישור הממשלה, שר הבריאות יולי אדלשטיין נענה באופן חלקי לבקשת שר התרבות והספורט חילי טרופר ואישר מתווה שיגדיל את תפוסת הקהל באולמות התרבות ובמגרשי הספורט. הסיכום, שמותנה באישור הממשלה, מגיע בהמשך ישיר לפתיחת אולמות התרבות ומגרשי הספורט בפעימה הראשונה.

על פי המתווה באולם המכיל עד 10,000 מקומות - יוכל להכנס קהל עד 75% מתפוסת המקום עד למספר גג של 500 צופים. באולם מעל 10,000 מקומות - יוכל להכנס קהל עד 30% מתפוסת האולם עד למספר גג של 1,000 צופים.

עוד נקבע לגבי אצטדיונים ומתחמי הופעות בחלל פתוח כי במתחם המכיל עד 10,000 מקומות - יוכל להכנס קהל עד 75% מתפוסת המקום עד למספר גג של 750 צופים. ואילו במתחם המכיל מעל 10,000 מקומות - יוכל להכנס קהל עד 30% מתפוסת המתחם עד למספר גג 1,500 צופים.

בנוסף, הסיכום כולל היתר "הופעות עמידה", בסמוך למקום המסומן אליו הצרכן קנה את הכרטיס. יתר על כן, באולמות התרבות ובמגרשי הספורט תותר הגשה של אוכל למקומות הישיבה של הקהל ע"י מלצרים. 

לדברי טרופר: "כשבועיים לאחר הפתיחה הראשונה אנו ממשיכים בפתיחתנו הבטוחה ומרחיבים את כניסת הקהל לאולמות התרבות ולמגרשי הספורט. יש לי אחריות ומחויבות עמוקה לעולם התרבות והספורט. זהו צעד נוסף במאבק שעוד ימשיך עד שנגיע למספרים הרצויים. נמשיך לפעול במטרה להגדיל את תפוסת הקהל בפעימות הבאות".